כתבי אישום נוספים בעקבות ההתפרעויות במהלך הנטיעות בנגב

4 צעירים משגב שלום נאשמים כי נטלו חלק בהפגנות האלימות ובהפרות הסדר שהיו בינואר השנה. הם נאשמים בידוי אבנים, השלחת בקת"בים על שוטרים ובהצתת צמיגים
דניאל בן חמו |
הפרות הסדר במהלך נטיעות קק"ל. צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

פרקליטות מחוז דרום, הגישה לבית המשפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד ארבעה צעירים נוספים משגב שלום בגין התפרעויות והפרות סדר בעקבות הנטיעות בנגב. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם בשל מסוכנותם. "במעשיהם", כתבו נציגי הפרקליטות לבית המשפט, "הם סיכנו את ביטחונם ושלומם של הציבור בכלל ושל המשטרה בפרט".

על פי כתב האישום, בעקבות עבודות הנטיעות שבוצעו על ידי קק"ל בנגב בינואר השנה, התפתחו הפרות סדר רבות והפגנות אלימות. במהלך הפרות הסדר בשגב שלום, ארבעת הנאשמים, כל אחד לפי חלקו, יחד עם מתפרעים נוספים, הציתו צמיגים ופחים, יידו אבנים ובקת"בים לעבר השוטרים, ניידות המשטרה ונקודת המשטרה בשגב שלום, ירו פצצות תאורה, חסמו צירי תנועה ועוד.

כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, ביצוע עבירות של התפרעות, עבירות נשק, ניסיון הצתה, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים צוין כי מסוכנותם של הנאשמים "מתעצמת נוכח נסיבות ביצוען של המעשים, בשעה שכוחות המשטרה פרושים ברחבי הנגב, מתמודדים עם התפרעויות ועם הפרות סדר המוניות, חסימות כבישים ויידויי אבנים אשר מסכנים את ביטחונם ושלומם של הציבור בכלל ושל המשטרה בפרט".

בקת"בים על ניידות המשטרה

כתב האישום הנוכחי מצטרף לכתב אישום שהוגש כבר בחודש פברואר השנה נגד ארבעה צעירים נוספים משגב שלום. הארבעה, כך לפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, השתתפו בהתפרעויות והפרות סדר אלימות בשגב שלום בעקבות נטיעות קק"ל, וכשהם רעולי פנים, ידו אבנים וצמיגים בוערים לעבר שוטרים וניידות המשטרה וזרקו בקת"בים לעבר נקודת המשטרה. במהלך האירועים, ידו הנאשמים אבנים לעבר רכבו של עיתונאי והציתו את רכבו. בנוסף, נאשם אחד המעורבים בכך שידה אבן לעברו של העיתונאי, מתוך מניע לאומני-אידאולוגי.

כתב האישום מייחס לכלל הנאשמים – מהראן אבו עדרה, 20, בילאל אבו גליון, 20, קארם בן טאלב קאדי, 19, וישמעאל אלקאדי, 20, ביצוע עבירות של התפרעות, עבירות נשק, ניסיון הצתה, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, מעשי פזיזות או רשלנות, ועוד. בנוסף, קאדי, מואשם במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, לחוק המאבק בטרור וגניבה.

"ללא מורא"

נאשמים נוספים מואשמים בנוסף, כל אחד לפי חלקו, בביצוע עבירות של תקיפה סתם, היזק בזדון, הצתה, עבירות נשק, ירי מנשק חם, יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה, חבלה במזיד לרכב ועבירות נוספות. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדם.

במקביל להגשת כתב האישום נגד הארבעה, מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרם בשל מסוכנותם. בבקשת המעצר, שהוגשה לבית המשפט, ציינה הפרקליטות, כי הנאשמים "יום אחרי יום יצאו להשתתף בהפרות סדר המוניות וביצעו מגוון עבירות חמורות ביותר כלפי אזרחים וכלפי שוטרים, תוך סיכון חיי אדם, הריסת רכוש והפגנת חוסר מוחלט של מורא הדין ואנשי אכיפת החוק״.

______________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות