ניסו להבריח מטבעות זהב במשקל 5.7 קילו – ונתפסו

רשות המסים עצרה 5 חשודים, תושבי מזרח י-ם, בחשד שניסו להבריח את הזהב דרך נמל התעופה בן גוריון. ביהמ"ש השלום בעיר שחרר אותם בתנאים מגבילים
גילי סיוון-כהן |
המזוודה הגיעה לאחר שבוע. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

רשות המיסים עצרה חמישה חשודים, תושבי מזרח ירושלים, בחשד להברחת מטבעות זהב בשווי 1.8 מיליון שקלים דרך נמל התעופה בן גוריון. החשודים הובאו היום (יום ד') בפני בית משפט השלום בירושלים, והשופט עמיר שקד שחרר את החשודים בתנאים מגבילים.

מבקשת המעצר עלה, כי במחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים בשיתוף יחידת הסמים ובודקי המכס נתב"ג מתנהלת חקירה כנגד החמישה, בחשד להברחת זהב לישראל. על פי הבקשה, שתיים מהחשודות, אמאני גולאני ורוואן קוסאמי, נתפסו בשובן בטיסה מאיסטנבול לארץ כשעל גופן מוסלקות מטבעות זהב במשקל כולל של 5.7 קילו. שווי המטבעות המוברחות עומד על כ-1.8 מיליון שקלים.

על פי החשד, סמיר גולאני, שהתלווה לנסיעתן, הוא זה שהפעיל את השתיים וניהל את ההברחה. עוד עולה מהבקשה כי לחשודים התלוו בני משפחה נוספים (סמיחה וחמדי גולאני) אשר על פי החשד לקחו חלק גם הם בהברחה ובהסלקת הזהב.

חשד להעלמות מס בדוכני מזון בצומת גלילות

הבוקר (יום ד') פורסם כי במסגרת פעילות משותפת של רשות המסים עם גורמי אכיפה נוספים נעצרו בעלי העסקים בחשד שפעלו ללא רישיון, לא דיווחו על הכנסותיהם והשתמשו בקבלות פיקטיביות

שני בעלים של דוכנים לממכר מזון בצומת גלילות נעצרו במסגרת פעילות משותפת של רשות המסים עם גורמי אכיפה נוספים, ביניהם משטרת ישראל, הביטוח הלאומי, משרד הבריאות ועוד. השניים חשודים כי הפעילו את הדוכנים במשך שנים, ללא רישיון ומבלי לדווח לרשויות המס. החשודים שניהם תושבי רמת השרון – שוחררו בתנאים מגבילים.

המעצרים הם תולדה של חקירה סמויה שהתנהלה בפקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים, בשיתוף פעולה עם גורמי האכיפה השונים. החקירה החלה בעקבות מידע שממנו עלה החשד כי בעלי הדוכנים מפיקים הכנסות בסכומים גבוהים מפעילות דוכני המזון אולם אינם מצהירים על הכנסות אלה ומתחמקים מתשלום מס בגינן.

חקירה משולבת

כאשר הפכה החקירה לגלויה בוצעה אכיפה כוללת על ידי רשות המסים, משטרת ישראל, המוסד לביטוח לאומי, משרד הבריאות, כיבוי אש, חברת החשמל לישראל, רשות האכיפה והגבייה וכונס הנכסים הראשי. בוצעו חיפושים בבתי העסק של החשודים וכן בבתיהם ונתפסו חומרים הכוללים חומרי מחשב וכן נגבו הודעות ממעורבים בפרשה.

מחומרי החקירה והראיות שנאספו עד כה בתיק וכן מהודעות המעורבים בפרשה עולה כי, החשודים הפעילו את בתי העסק שלהם ללא רישוי מתאים מגופי האכיפה השונים, מבלי להפעיל קופה רושמת ותוך שימוש בפנקסי קבלות פיקטיביים ומבלי לנהל ספרים כחוק, וזאת ללא דיווח לרשויות המס, כך שבפועל התחמק כל אחד מהחשודים מתשלום מס בסכומים מהותיים במשך שנים רבות.

____________________________________________________

עו"ד יעקב בטש

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות