שר המשפטים גדעון סער נגד הסרט "ג'נין ג'נין"

שר המשפטים גדעון סער: "יש לאסור הפצת והקרנת הסרט "ג'נין ג'נין" בישראל. עלילת דם. חיילי צה"ל פעלו באופן מוסרי שאין דומה לו בין צבאות העולם"
שר המשפטים גדעון סער בכנסת. צילום: פלאש 90

על רקע הדיון המכריע שמתקיים כעת בבית המשפט העליון בנושא הסרט "ג'נין ג'נין" מתייצב הבוקר סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער לצד לוחמי צה"ל והמשפחות השכולות מהקרב הקשה בג'נין ב"חומת מגן" לפני 20 שנה.

במכתב מיוחד מתייחס שר המשפטים לסוגיה – "אני תומך במאבקכם הצודק ורב השנים נגד עלילת הדם של הסרט "ג'נין ג'נין". השר סער הוסיף כי "בקרב הקשה שהתנהל בג'נין במהלך מבצע "חומת מגן" פעלו חיילי צה"ל באופן מוסרי שאין דומה לו בין צבאות העולם. התנהלותם של חיילי צה"ל במבצע זה, לחימתם, והקרבתם למען ביטחונה של מדינת ישראל – ראויות לכל שבח. לכן, אני מצדד בעמדתכם לפיה יש לאסור הפצת והקרנת הסרט בישראל, כפי שגם נקבע ע"י בי המשפט המחוזי מרכז".

השר כתב את הדברים, כאמור, על רקע הדיון שמתקיים בשעה זו בבית המשפט העליון שדן בערעורו של מוחמד בכרי כנגד החלטת בית המשפט המחוזי מרכז בינואר בשנה שעברה. בית המשפט אסר על הקרנת והפצת הסרט והורה על החרמת עותקיו של הסרט ג'נין ג'נין שמציג את חיילי צה"ל כרוצחים ופושעי מלחמה. בית המשפט המחוזי אף חייב את בכרי בתשלום בסך 175,000 שקלים לאחד הלוחמים שהסרט הכפיש את שמו באופן ישיר ופסק לו על הוצאות משפט בסך 50,000 שקלים.

בנציגות לוחמי הקרב והמשפחות השכולות מהקרב בג'נין במבצע חומת מגן קיים חשש כבד מהאפשרות שבית המשפט העליון יהפוך את החלטת המחוזי ויאפשר את הקרנת הסרט: "מערכת המשפט חייבת לקבל סוף סוף הכרעה מוחלטת וברורה בעד לוחמי צה"ל וההורים השכולים של 23 חללי צה"ל בקרב, ושמם הטוב. אנו חוששים כי בית המשפט העליון יהפוך את ההחלטה ויאפשר את הקרנת הסרט שמתאר את חיילי צה"ל כרוצחים ונאצים- דבר שלא נוכל להשלים איתו, אחרי שהמדינה שלחה אותנו לקרב בצווי 8, בחג הפסח 2002, שבו נרצחו 130 אזרחים בפיגועי טרור, כדי להגן על קיומה וביטחונה מול המחבלים חברי ארגוני הטרור.. את הסרט עשו אותם מחבלים חברי ארגוני הטרור שלחמו נגדנו, ובכרי חבר אליהם וסייע כאזרח ישראלי ובאצטלה של אמן, להחדיר סרט של אויבינו לתוך מדינת ישראל.

לא יתכן שמדינת ישראל מערכת המשפט, והחברה בישראל, יגלו כלפינו כפיות טובה כה נוראה, ויתירו את דמנו ושמנו הטוב, ויתירו להמשיך להעליל עלינו שפעלנו כפושעי מלחמה ורוצחים. למדינת ישראל עוד נכונו לצערנו מלחמות וקרבות, ולוחמי המילואים וצהל כולו, חייבים לדעת שמדינת ישראל תגבה אותם מול עלילות שקר של אויבינו נגדם לחמו, תשמור על שמם הטוב, ולא תתיר באמתלות משפטיות לאויבינו לתאר אותם כפושעים נוראיים שביצעו מעשי רצח מזוויעים. מדובר בדיון מכריע- ולא תהיה הזדמנות נוספת לתקן. זו היא שעתם הגדולה והמשמעותית של שופטי בית המשפט העליון כמובילי דברה של מדינת ישראל."

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות