גננת בגן בקריית אתא נאשמת בהתעללות: "הטילה אימה"

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד שרית בן חמו, 49, על תקיפת פעוטות שהיו תחת אחריותה במהלך השנתיים האחרונות: "דחפה אוכל באלימות, צבטה והפילה אותם"
רונן לוי |
תינוק פעוט ילד פעוטה ילדה
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד שרית בן חמו, בת 49, מנהלת ומטפלת בגן בקריית אתא, בגין התעללות ותקיפת קטינים במהלך השנתיים האחרונות. על פי כתב האישום בן חמו נהגה באלימות כלפי ילדי הגן, שחלקם בני פחות משנה, דחפה אוכל לפיהם, צבטה, הכתה והפילה אותם לארץ.

על פי כתב האישום, עבדה בן חמו בין השנים 2022-2020 כמנהלת גן ומטפלת לצד סייעות נוספות. הגן, המיועד לילדים עד גיל 3, היה בבעלות בנה. במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, תקפה בן חמו כ־14 פעוטות. במסגרת עבודתה הנאשמת נהגה להטיל אימה על הפעוטות, להשתמש כלפיהם באלימות פיזית ונפשית, ולנקוט צעדי משמעת נוקשים כלפי הפעוטות שכללו, בין היתר, שימוש באלימות במקרים שבהם הנאשמת סברה שהפעוטות התנהגו שלא כשורה.

בעיטות בישבן, סטירות בלחי

הילדים נדרשו, בין היתר, לשבת דקות ארוכות ברציפות על כיסא ילדים שנקרא על ידי הנאשמת 'כיסא חשיבה'. בזמן שישבו בו, נדרשו הפעוטות שלא לעשות כלום. במקרים רבים, בעת שהפעוטות ניסו לרדת מהכיסא וללכת לשחק, הנאשמת ניגשה אליהם והחזירה אותם באלימות לכיסא. נוסף על כך, הנאשמת נהגה להאכיל את הפעוטות בחוזקה וגרמה להם למכאוב כשהיא דוחפת להם כפיות גדושות באוכל לתוך הפה בצורה רציפה וללא הפסקות, לעיתים כשהיא מחזיקה את ראשם או את פניהם ודוחפת להם את האוכל בכוח.

עוד על פי כתב האישום, נהגה הנאשמת, במסגרת עבודתה, לנקות את פניהם של הפעוטות, לאחר שסיימו לאכול, כשהיא מחזיקה אותם בראשם ובידה השנייה ניקתה בחוזקה את פניהם באמצעות מפית, וגרמה להם לכאב. הנאשמת הרימה את הפעוטות באלימות, ניערה אותם והפילה אותם על הרצפה. הנאשמת נהגה להכות את הפעוטות על ידיהם ורגליהם. בנוסף הנאשמת דחפה את הפעוטות בחוזקה והפילה אותם.

עוד מצוין כי הנאשמת נהגה במקרים רבים לצבוט את הפעוטות בידיהם, ברגליהם ובבטן ולסטור להם בפנים, ואף בעטה בישבנו של אחד הפעוטות וגרמה לו לבכי.

________________________________________________

עו"ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות