מתכנת טלגראס נידון ל-33 חודשי מאסר

רז קרוננברג, 37, הוא הנאשם הראשון שהורשע במסגרת הפרשה. במסגרת הסדר טיעון הוא הודה בתיווך לסחר בסמים מסוכנים, החזקתם וכן בשיבוש הליכי משפט
רונן לוי |
גראס
ארכיון.

בית המשפט המחוזי מרכז גזר את דינו של רז קרוננברג, בן 37, הנאשם הראשון שהורשע בפרשת טלגראס, ל-33 חודשי מאסר בפועל. הנאשם הורשע בעבירות של תיווך לסחר בסמים מסוכנים (ריבוי עבירות), שיבוש מהלכי משפט, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית ולצריכה עצמית והלבנת הון במסגרת הסדר טיעון. כמו כן, נגזר עליו מאסר על-תנאי, קנס בסך 25 אלף שקלים וחילוט של כספים ומדיה דיגיטלית שנתפסו ביום מעצרו. משפטיהם של 26 הנאשמים האחרים מתנהלים אף הם.

על פי החלק שיוחס לנאשם, הוא שימש כמתכנת בטלגראס במשך כשנה ועסק בתכנות של בוטים ששימשו את צרכני הסמים ואת מנהלי הפלטפורמה. "טלגראס", שהוקמה על-ידי עמוס דב סילבר ושותפיו בתחילת 2017 הפכה לפלטפורמה המובילה לתיווך מקוון לסחר בסמים מסוכנים, בדגש על קנאביס אך גם לסמים פסיכדליים מסוגים שונים.

במסגרת הפלטפורמה, כך נטען בכתב האישום, פעלו מעל 3,000 סוחרי סמים, אל מול כ-200 אלף משתמשים, והכנסותיה נאמדו בשיא תקופת הפעילות ב-1.5 מיליון שקלים בחודש בממוצע, כספים אשר התקבלו מסוחרי הסמים שפעלו בה והתחלקו בין דרג הניהול הבכיר, מנהליה ועובדיה.

עמוס סילבר מייסד טלגראס בביהמ"ש, אוגוסט 2019.

חלק מהאופרציה

כעולה מכתב האישום המתוקן שבו הורשע הנאשם, הוא לא נטל חלק מהנהלה הבכירה של ארגון טלגראס, ובמעמדו כמתכנת לא פיתח את ה"בוטים" העיקריים של טלגראס. עם זאת, הפעולות שביצע היו חלק מהאופרציה שאפשרה את פעולותיה של הפלטפורמה, ומשכך הורשע בעבירות של תיווך לסחר בסמים והוא נידון לעונש מאסר בפועל כאמור.

בפרקליטות ציינו כי פלטפורמת טלגראס שימשה כפלטפורמה המובילה לסחר מקוון בסמים מסוכנים. הפלטפורמה ייעלה והקלה על ביצוע עסקאות הסמים, ומשכה אליה את סוחרי הסמים שביקשו לפעול באמצעותה תמורת כסף ששולם לארגון בתמורה לפרסום הסחר בסמים. בעונש שנקבע למתכנת זוטר יחסית יש כדי לשדר מסר מרתיע, לפיו כל מי שמניע, גם בעקיפין, ומאחורי מקלדת, את הסחר בסמים מסוכנים דינו לעונש מאסר משמעותי. כמו גם מי שמייעל, מקל והופך את הסחר בסמים למנגנון מקוון שמגיע בקלות לכל אדם, לרבות קטינים.

______________________________________________________________

עו"ד יניב זוסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות