בעלי "אקשן פארק" נאשם בגרימת מוות ברשלנות

אמיר שאול עומד לדין בעקבות מקרה טראגי במהלכו ילד בן 9 שבילה במקום נהרג מענף שקרס עליו. כתב האישום מייחס לו הפעלה של הפארק ללא רישיון במשך 24 שנים
רונן לוי |
"אקשן פארק" ביום התאונה הקטלנית. צילום: פלאש 90

לבית המשפט השלום באשקלון הוגש כתב אישום כנגד אמיר שאול, בן 56 ממושב לכיש, שהיה בעליו של פארק השעשועים "אקשן פארק". כתב האישום מייחס לו עבירה של גרימת מוות ברשלנות בעקבות מקרה טראגי שאירע במתחם בשנת 2019, אז נהרג ילד בן 9 שבילה בפארק מענף גדול שקרס עליו. לשאול מיוחסות גרם עבירות של קבלת דבר במרמה, זיוף מסמכים ועוד. לטענת הפרקליטות, הנאשם ניהל את פארק השעשועים ללא רישיון עסק כנדרש במשך 24 שנים וזייף את אישורי הפעלתו.

מכתב האישום שהגישה הפרקליטות עלה, כי פארק השעשועים "אקשן פארק" נמצא בבעלותו וניהולו הבלעדי של הנאשם מאז שנת 1995 ועד לשנת 2019. חרף היותו של הפארק עסק הטעון רישיון במשך כ- 24 שנים הפעיל אותו הנאשם ללא רישיון עסק, כאשר במהלך השנים זייף הנאשם מסמכים הנחזים להיות "רישיון העסק".

בנוסף, הנאשם לא נקט בצעדים המתחייבים למניעת הסכנות הנשקפות מהעצים בחורשה של הפארק וחרף התרעות מגורמי המקצוע ובניגוד למתחייב על פי דין, לא ביצע פעולות תחזוקה הכוללות בין היתר ביצוע סקרי בטיחות לעצים ולא ביצע בדיקות בטיחות שנתיות שמטרתן להבטיח את בטיחותם ושלומם של מבקרי הפארק.

הציג רישיון כוזב

במאי 2019, פנתה האחראית על הקייטנות במועצה האזורית אל קאסום למנהל פעילות הקבוצות בפארק, בכדי לתאם ביקור קייטנות בפארק. בהתאם לדרישת משרד החינוך ביקשה האחראית על הקייטנות לוודא את קיומו של רישיון עסק תקף. לאור האמור, הועבר לה על דעת הנאשם ובידיעתו, היתר מזויף. בעקבות מצג השווא תואם ביקור בפארק עבור ארבע קבוצות.

ב-17 ביולי 2019, במסגרת פעילות הקייטנה, הגיע ס.ג בן התשע לפארק. בעת ששהה יחד עם חבריו בפינת הישיבה, התנתק ונשבר אחד מענפיו העצומים של עץ אקליפטוס תחתיו ישב. הענף הכבד בקוטר 31 ס"מ ובאורך 19 מטרים, נחת מגובה של כעשרה מטרים, ומחץ את ראשו. כתוצאה מהתאונה נגרמה למנוח פגיעת ראש אנושה ומותו נקבע במקום.

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של גרם מוות ברשלנות, חובת הממונה על דבר שיש בו סכנה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל באמצעותו דבר, שימוש במסמך מזויף, עיסוק ללא רישיון או היתר וקיום אסיפה קבועה במקום מסוכן וללא רישיון.

____________________________________________________

עו"ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות