בזכות הפיקוח? עליה בשמירה על תקנות הגנת הפרטיות

מדוח של הרשות להגנת הפרטיות עולה כי במהלך השנים 2018-2020 ניכרת בקרב הגופים המפוקחים שמירה קפדנית יותר באבטחת המידע וההתנהלות ברשת
גילי סיוון-כהן |
להתמודד עם עבירות סייבר - מאמר מאת עו"ד שני רופא
אילוסטרציה envato

הרשות להגנת הפרטיות מפרסמת הבוקר (יום ג') כי פיקוחי הרוחב שערכה הרשות בין השנים 2018-2020 הביאו לעלייה ניכרת ברמת העמידה של הגופים המפוקחים בתקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע) ומרבית הגופים בהם נערכו פיקוחי הרוחב השלימו את תיקון הליקויים באופן משמעותי.

לאחרונה, החלה הרשות בסדרה נוספת של פיקוחי רוחב במגזרים נוספים בהם פוטנציאל הסיכון לפרטיות גבוה, ובין היתר בבתי חולים, גופי רפואה דיגיטלית, עמותות, חברות תחבורה חכמה וגופי תקשורת.

בשנים 2018-2020 ערך מערך פיקוח הרוחב ברשות להגנת הפרטיות פיקוחי רוחב בשבעה מגזרים בעלי סיכון לפרטיות. היום, מפרסמת הרשות להגנת הפרטיות דוח מסכם, המנתח את הממצאים שפורסמו לציבור ובמסגרתו מוצגים תובנות, מסקנות וממצאים בנוגע לעמידת הגופים המפוקחים בחוק הגנת הפרטיות ובתקנות מכוחו. כמו כן, הדוח מתייחס לחולשות ולסיכונים בשמירה על מידע אישי במגזרים אלו ולהבדלים ביניהם, בהתאם לקריטריונים שהוגדרו לבחינה.

תיקנו את הליקויים

מהדוח עולה, כי על פי ממצאי פיקוחי המעקב שביצעה הרשות במגזרים השונים, מרבית הגופים השלימו באופן משמעותי את תיקון הליקויים שנתגלו בפיקוח הרוחב שבוצע בהם, כשב-6 מתוך 7 מגזרים, שיעור התיקון היה גבוה.

בחירת יעדי פיקוח הרוחב של הרשות מבוצעת במסגרת סקר שנתי, הבוחן את סיכוני הפרטיות במגזרים השונים ואשר במסגרתו מזוהים מגזרים הכוללים שימוש במאגרי מידע בעלי רמת סיכון גבוהה יותר לפגיעה בפרטיות. הערכת רמת הסיכון נעשית על סמך פרמטרים שקבעה הרשות, לפיהם ניתן להעריך את רמת הסיכון הנוצרת מניהולו של מאגר מידע. ביניהם, למשל, רגישות החומר הנשמר, כמות המידע, האם איסוף המידע נעשה בהסכמה, משך הזמן שבו נשמר המידע ועוד.

_________________________________________________________

עו"ד שני רופא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות