אישום: הצית רכב והמתין לשוטרים כדי לדקור אותם

סלאם ג'אבר, 24 מי-ם, נאשם בביצוע פיגוע חבלני שביצע לפני כשבועיים בראס אל עמוד. הפרקליטות מבקשת לעצור אותו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגש כתב אישום נגד סלאם ג'אבר, בן 24, תושב ירושלים, וזאת לאחר שדקר שוטר והצית את רכבו של קרוב משפחתו לפני כשבועיים בראס אל עמוד.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, הנאשם פרסם ברשת החברתית פייסבוק תמונה של כיפת הסלע עם פסוק מהקוראן בצירוף הכיתוב כי הוא מתכונן להיפגש עם אלוהיו. יום לאחר מכן הגיע הנאשם לשכונת ראס אל עמוד בירושלים הנאשם החליט להצית ולהרוס את הרכב וזאת בעקבות סכסוך משפחתי קודם עם דודו. לצורך כך שבר הנאשם את אחד מחלונות הרכב. לאחר מכן, ובחלוף מספר דקות בהן הסתובב הנאשם בסמוך לרכב, לקח הנאשם חתיכת נייר ומיכל פלסטיק.

הנאשם, כך מתואר בכתב האישום, הצית את חתיכת הנייר, שם אותה בתוך מיכל הפלסטיק וזרק אותם לתוך הרכב. לאחר מכן לקח הנאשם מעקה ברזל שהיה במקום ושבר באמצעותו את השמשה הקדמית של הרכב. בעקבות המתואר לעיל עלה הרכב באש והוא נשרף כליל. כל זאת עשה הנאשם כאשר בסמוך לרכב עוברים עוברי אורח ולעיתים אף ילדים קטנים. בעקבות הצתת הרכב, נאלצו עוברי אורח לשבור חלון של רכב סמוך וזאת על מנת להזיזו כדי שלא יעלה באש אף הוא.

כלי הנשק: זכוכית

במהלך מעשיו, גמלה בליבו של הנאשם החלטה לבצע פיגוע רצחני ממניע לאומני ואידאולוגי וזאת בדרך של דקירת אחד השוטרים שיגיעו למקום בעקבות הצתת הרכב באמצעות חפץ חד. לצורך כך הצטייד הנאשם בשבר זכוכית באורך של כ 15- ס"מ והמתין להגעת השוטרים למקום. בחלוף מספר דקות הגיעו למקום כוחות כיבוי אש וכן שני שוטרים. שני השוטרים יצאו מהרכב ועמדו בסמוך לרכב העולה באש בזמן שכוחות כיבוי האש מכבים את הדליקה.

הנאשם, נטען עוד, התקרב אל מאחורי השוטר כשהוא אוחז בשבר הזכוכית בידו. מיד לאחר מכן התנפל הנאשם על השוטר ודקר אותו פעמיים כשהוא מכוון לצווארו של השוטר, וזאת על מנת להורגו. הנאשם ניסה לדקור את השוטר פעם נוספת, אך השוטר התכופף וזז מהמקום. מיד לאחר מכן שלפו השוטרים את נשקיהם ובתגובה לכך זרק הנאשם את החפץ החד, ולאחר מכן ברח מהמקום.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של פריצה לרכב, הצתה, חבלה במזיד ומעשה טרור של ניסיון לרצח. לצד כתב האישום הגישה הפרקליטות לביהמ"ש בקשה לעצור את ג'אבר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.


עורך דין פלילי מור ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות