בסבוסה די: ילד הפלא הדרוזי חשוד בעבירות מס

רשות המסים פשטה על ביתו של מייק שריף ו-11 זמרים נוספים, מרביתם מהמגזר הערבי בחשד שהעלימו הכנסות של מיליוני שקלים. שריף שוחרר למעצר בית
רונן לוי |
רשות המסים, ארכיון.

ילד הפלא הדרוזי, הזמר מייק שריף, נעצר אתמול (יום ב') על ידי רשות המסים בחשד לביצוע עבירות מס. הוא נעצר ביחד עם 11 זמרים נוספים, מרביתם מהמגזר הערבי, ושוחרר בהמשך למעצר בית. רשות המסים פשטה בליווי כוחות משטרה על בתיהם של 12 זמרים, מרביתם מהמגזר הערבי, החשודים בהעלמת הכנסות של מיליוני שקלים. במבצע השתתפו מבקרי חשבונות ממשרדי מע"מ בחיפה, עכו, נוף הגליל וטבריה, לצד חוקרים מחקירות מס הכנסה וחקירות מע"מ חיפה ושוטרים.

במהלך המבצע עוקלו נכסים ונתפסו כספים וראיות הקושרות את החשודים למעשים המיוחסים להם, כמו יומנים וספרי חשבוניות. שלושה מהזמרים החשודים נעצרו. שניים מהם, חביב ויסאם וג'ישי הישאם, שוחררו בערבות ועצור נוסף, מייק שריף, שוחרר למעצר בית. חקירתם של כל השנים-עשר נמשכת.

הרכבים נתפסו

במהלך המבצע נתפס רכב אאודי חדש בבעלותו של מייק שריף, רכב אינפיניטי של חביב ויסאם, ובחלק מהבתים נתפסו מזומנים בשווי של עשרות אלפי שקלים, חלקם במטבע מקומי וחלקם במטבע זר. מדובר בזמרים שחלק ניכר מהכנסתם מגיעה מהופעות בחתונות. על פי החשד, במשך תקופה ארוכה העלימו אותם זמרים הכנסות בשיטה שבה חלק מההכנסות שזרמו לכיסם דווחו על ידי נגנים וזמרי ליווי בלהקתם שהם עוסקים פטורים, ובשיטות נוספות.

למבצע קדמה פעילות מודיעין שכללה מיפוי נכסים, הפקת מידע מרשתות חברתיות, איתור כתובות וניתוח דיווחי מס ודו"חות בנקים. בפעילות זו התברר כי חלק מהחשודים העבירו כספים במזומן דרך חשבונות בנק של בני משפחתם, קנו רכוש על שם בני משפחה וכן נוסעים במכונית שאינה רשומה על שמם, וכל זאת במטרה להסתיר את היקף פעילותם הכלכלית. בשל כך הושם דגש במהלך המבצע על תפיסת כל מסמך המעיד על רכישת ציוד, רכבים או מבנים ותפיסת מסמכי בנקים.

9 חשודים בהלבנת הון נעצרו בצפון הארץ

המשטרה ורשות המסים מגבירים אכיפה במגזר הערבי: במסגרת פעילות מסלול בטוח והמאבק בפשיעה כלכלית בחברה הערבית נעצרו בשבוע שעבר 9 חשודים בחשד לביצוע עבירות של הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ועבירות מס בהיקף של מאות מיליוני שקלים. במהלך היום יובאו העצורים לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

במהלך החודשים האחרונים נוהלה חקירה סמויה ומורכבת של המפלג לאכיפה כלכלית בלהב 433, ביחד עם פקיד שומה חקירות חיפה והצפון ומע"מ חקירות חיפה והצפון ברשות המיסים, בנוגע לעבירות פליליות שבוצעו ע"י גורמים עבריינים באמצעות רשת חברות שנמצאות בחזקתם ועוסקות בתחום ניהול פרויקטים, עבודות עפר, הובלות ועוד.

עפ"י החשד, חלק מהחברות שהוקמו, שימשו כחברות קש לביצוע עבירות מס והפצה של חשבוניות פיקטיביות, כאשר הכספים שגרפו לכיסם החשודים, הולבנו לכאורה באמצעים שונים.

__________________________________________________________________

עו"ד יניב איש – שלום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות