נשיא המדינה תומך בחושפי השחיתות

בטקס שהתקיים בבית הנשיא במטרה לעודד את טוהר המידות בשירות הציבורי הוענקו תעודות הוקרה. בתנועה לאיכות השלטון ברכו: "גושפנקה מהמדינה להיותם שומרי סף"
אייל חן |
צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון

נשיא המדינה יצחק הרצוג העניק תעודות הוקרה על תרומה לטוהר המידות במוסדות הציבור לחושפי שחיתויות לשנים 20118-2021 בטקס שהתקיים בבית הנשיא. הזוכים בתואר לשנים 2018-2021 הם משה חזות, משה עמר, גרשון עמל וניסים דיין. הטקס התקיים לפי חוק לעידוד טוהר המידות בשירות הציבור שנחקק בשנת 1992 ובהשתתפות שר המשפטים גדעון סער, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ופרקליט המדינה עמית איסמן.

בתום הטקס אירח הנשיא את יו״ר התנועה לאיכות השלטון עו״ד ד״ר אליעד שרגא, את סמנכ״ל התנועה עמק ברכה ואת מנהלת מחלקת הגנה על חושפי שחיתויות בתנועה עו״ד רחל אל-שי רוזנפלד.

הטקס נערך בפעם הראשונה מאז שנת 2017, זאת לאחר שהתנועה לאיכות השלטון פנתה בעבר הן לנשיא לשעבר ריבלין והן לנוכחי, הרצוג. התנועה גם עתרה לבג"ץ בנושא נגד משרד המשפטים – בבקשה שיכבדו את החוק שנחקק המאפשר לנשיא לקיים את הטקס.

צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון

מחיר כבד

מנהלת מחלקת הגנה על חושפי שחיתות בתנועה לאיכות השלטון, עו״ד רחל אל-שי רוזנפלד: ״במקרים רבים, חושפי שחיתויות משלמים מחיר אישי כבד, סופגים התנכלויות חמורות במקום עבודתם ואף זקוקים לעזרה מקצועית. חלוקת תעודות ההוקרה מהווה עבורם גושפנקה מהמדינה להיותם שומרי סף ולדבר זה חשיבות גדולה בהכרה והתודה לעובדי הציבור אשר כה זקוקים להן.

״במשך שנים היה חוק זה לאות מתה ולמעשה, ב-30 השנים שחלפו מאז נחקק החוק, נערכו רק שני טקסי חלוקת תעודות הוקרה – ב-2015 וב-2017, שניהם בראשותו של כבוד הנשיא דאז ריבלין. אנחנו מברכים את הנשיא הרצוג על קיום הטקס החשוב. המדינה חייבת לספק הגנה יותר משמעותית לחושפי השחיתות, אשר מהווים את עמוד האש של המאבק בשחיתות במגזר הציבורי ובהתמסרותם לערכי הצדק והמנהל התקין״.

_______________________________________________

עו"ד עמירם מוראד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות