בגלל סכסוך: ניסו לדרוס את יריבם

פרקליטות מחוז י-ם הגישה כתב אישום נגד מחמד ושאדי שקיראת, תושבי העיר בשנות ה-20 לחייהם, המייחס להם ניסיון לרצח. הנפגע באירוע ניצל והועבר לטיפול רפואי
נעמה כהן |
אילוסטרציה Envato

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מחמד ושאדי שקיראת, בני 22 ו-25 בהתאמה, תושבי ירושלים, בגין ניסיון לרצח באמצעות דריסה של אדם עמו הם מצויים בסכסוך. הקורבן, יריבם של האחים, ניצל מניסיון הדריסה אך נפצע והועבר לבית החולים לצורך טיפול רפואי. לצד כתב האישום מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרם של השניים עד לתום ההליכים נגדם.

על פי כתב האישום, לפני כשבועיים הבחינו הנאשמים במתלונן הולך לבדו, בזמן שנסעו ברכבם, והחליטו לדרוס אותו. אז הם האיצו את נסיעתם ופגעו בו, הוא הועף באוויר ונפל לקרקע. אחיו של המתלונן שנכח באותה העת בקרבת מקום, הבחין במתרחש והחל לנסוע ברכבו במהירות אחרי הנאשמים על מנת לעצור אותם.

בשלב מסוים, כך מתואר בכתב האישום, הצליח האח לעמוד בסמוך לרכבם של הנאשמים אשר פגעו ברכב שלו. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים פונה המתלונן לבית החולים ונזקק לטיפול רפואי. לרכבו של אחיו של המתלונן נגרם נזק.

כתב האישום ייחס לנאשמים ביצוע עבירות של ניסיון רצח, הפקרה אחרי פגיעה וגרם נזק לרכוש. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

בן 29 מכפר קאסם נאשם: "ניסה למכור תת מקלע בוואטסאפ"

עוד בפלילים: לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום כנגד 17 נאשמים בגין עבירות של ניסיון לביצוע עסקת נשק, ניסיון לסחר בסמים והחזקת נשק, כל אחד ע"פ חלקו, זאת לאחר שבמשך כשנה קידם הנאשם המרכזי, איברהים אבו ג'אבר (29) מכפר קאסם, עסקאות נשק וסמים באמצעות התכתבויות באפליקציית "ווטסאפ" עם יתר הנאשמים, אחד מהם פלסטיני, תושב שכם, תוך שליחת תמונות והצעות מחיר. במקביל לכתב האישום מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרם של המעורבים עד לתום ההליכים נגדם. "מדובר בעבירות נשק ובעיקר ניסיונות לסחר בנשק בהיקפים אדירים. עבירות שמבוצעות באמצעות נשק חם הפכו למכת המדינה וגובות מחיר רב בנפש", כתבו נציגי הפרקליטות לבית המשפט.

מכתב האישום, שהוגש, עולה כי החל מפברואר 2021 ובמשך כשנה, קידם הנאשם אבו ג'אבר עסקאות נשק באמצעות התכתבויות באפליקציית ווטסאפ, במטרה למכור לאחרים בשטחי ישראל אקדחים, תתי מקלעים מאולתרים מסוג "קרלו", רימוני הלם, רובים מסוג 16M וקלצ'ניקוב ועוד, בסכומים של עשרות אלפי שקלים בעבור כל עסקה.

כמו כן, ניסה לסחור בסמים מסוכנים לרבות קנאביס, חשיש ו-MDMA. אבו ג'אבר נהג לשלוח לנאשמים השונים הודעות שהכילו תמונות של כלי הנשק והסמים אותם הציע למכירה, ניהל איתם משא ומתן לגבי המחיר ואף צירף מעת לעת סרטונים ובהם תיעוד של הסחורה שהציע.

______________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות