עובדי ציבור נעצרו בחשד להונאת רשויות המס

ע"פ החשד, המעורבים פעלו בשיטתיות בשנים האחרונות כשהזינו נתונים כוזבים של החזרי מס על תרומות למאות נישומים ואלה גרפו לכיסם מיליוני שקלים שנגנבו מקופת המדינה
דנה לווינסקי |
רשות המסים, ארכיון.

במסגרת המאבק של משטרת ישראל ביחד עם רשות המסים נגד תופעת ההונאה והמרמה, נעצרו הבוקר (יום ג') ארבעה חשודים, ביניהם שלושה עובדי ציבור, בחשד כי הונו את רשויות המס בהיקף של מיליוני שקלים. במהלך היום יובאו מי מהחשודים לבית המשפט לדיון בבקשת רשות המסים והמשטרה להאריך את מעצרם.

במהלך החודשים האחרונים התנהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 ביחד עם משרד פקיד שומה חקירות מרכז ברשות המסים חקירה סמויה, במהלכה הצטברו חומרי חקירה שהעלו חשד נגד עובדי משרד פקיד שומה (עובדי ציבור) באזור הצפון, שפעלו בצוותא והעבירו בניגוד לחוק החזרי מס לנישומים. ראשיתה של החקירה בבדיקה שנערכה בחטיבת ביקורת פנים של רשות המסים בעקבות תלונה שהתקבלה.

החשודים שפעלו בשיטתיות במהלך השנים האחרונות, הזינו לכאורה נתונים כוזבים במערכות המס, על מנת לייצר מצג שווא של החזרי מס בגין תרומות למאות נישומים, שגרפו לכיסם במצטבר מיליוני שקלים שנגנבו מקופת המדינה.

הבוקר עם המעבר לחקירה גלויה, בשת"פ עם יחידת מתפ"א נעצרו ארבעה חשודים ועוכבו לחקירה שלושה נוספים, החשדות נגד חלק מהחשודים: קבלת דבר במרמה, מתן שוחד, לקיחת שוחד, תיווך בשוחד, הפרת אמונים, גניבה בידי עובד ציבור, עבירות על פקודת מס הכנסה והלבנת הון. בהתאם לצרכי החקירה וככל שיידרש, החשודים יובאו היום (יום ג') לדיון בבקשה להארכת מעצר בבימ"ש השלום בראשל"צ.

מנתח פלסטי נעצר בחשד לעבירות מס – שוחרר בתנאים מגבילים

עוד בענייני מסים: בית משפט השלום בבת ים שחרר היום (יום ג') בתנאים מגבילים של מנתח פלסטי בכיר ובעלים של חברה המספקת שירותי רפואה פלסטית, החשוד בהעלמת הכנסות מדיבידנד בגובה של למעלה מ-35 מיליון שקלים בית המשפט הורה על איסור פרסום שמו של החשוד למשך 7 ימים.

על פי החשד, החברה שבבעלותו של החשוד רכשה 3 דירות מגורים ויאכטה ששווין למעלה מ-35 מיליון שקלים (לא כולל הוצאות מימון ואחזקה), אשר נדרשו לצרכי מס בספרי החברה, על אף שבפועל שימשו את החשוד ובני משפחתו לצרכיהם האישיים. סעיף 3(ט1) לפקודת מס הכנסה, שנכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2017, קובע בין היתר כי גם העמדת נכס לרשותו של בעל המניות יראו בה כדיבידנד לבעל המניות.

משהתברר ליחידה החוקרת כי החשוד מציג מצגי שווא לרשות המיסים על מנת להסוות את שימושו הפרטי בנכסים האמורים, הוחלט לפתוח בהליך חקירתי. אתמול בבוקר הפכה החקירה לגלויה. החל משעות הבוקר הגיעו חוקרי היחידה לביתו של החשוד, לביתם של מעורבים נוספים בפרשה וכן למקום עסקו של החשוד, ערכו חיפושים ותפסו מסמכים רבים וחומרי מחשב. במהלך היום נחקר החשוד באזהרה וכן מעורבים נוספים בפרשה.

______________________________________________________

עו"ד יניב איש – שלום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות