אישום: נכנס לישראל לטיפול רפואי ופעל לטובת חמאס

אחמד אבו אלנור, תושב עזה וחבר בארגון הארור, נאשם בישראל כי ניצל את האישור שניתן לו בשל מצבו הרפואי והמשיך את חברותו ופעילותו וסיכן כך את ביטחון המדינה
דניאלב ן חמו |
הביעה תמיכה בארגון הטרור. חמאס, ארכיון.

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד חבר בארגון חמאס, אחמד אבו אלנור, בן 27 מעזה, בגין ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה של חברות בארגון טרור, אימונים למטרות טרור ושהות בלתי חוקית.

על פי כתב האישום, הנאשם הצטרף לזרוע הצבאית של חמא"ס ולקח חלק בפעילות הארגון, עבר אימונים צבאיים והשתתף יחד עם פעילי חמא"ס נוספים בפעילות הריבאט (שמירות חמושות). במהלך מבצע צוק איתן, פיקד הנאשם בג'באליה, על פעילות "ריבאט" על פעילי הקסאם ותפקיד החוליה היה בין היתר לאתר משתפי פעולה עם ישראל.

כמו כן, כך לפי כתב האישום, קיבל הנאשם הדרכות להשתמש בשיטות פעולה או באמצעים לביצוע עבירות טרור, כגון כיצד יש לנהוג במידה ופורצת מלחמה עם ישראל, היכן נקודות המסתור, כיצד לתשאל אנשים ברחובות בכדי לחשוף זהותם ופועלם, ועוד.

עוד מציינים בפרקליטות, כי בינואר 2020 נכנס הנאשם לישראל לאחר שקיבל היתר כניסה ושהייה ליום אחד לצרכים רפואיים, קיבל טיפול רפואי כנדרש, אך על אף שתוקפו של אישור השהייה פג, הנאשם נשאר לשהות בישראל, מבלי שהיה בידיו היתר כדין לעשות כן במשך כשנתיים נוספות, עד מעצרו. הנאשם המשיך בחברותו ובפעילותו בביטחון הכללי של החמאס גם בעת שהותו בישראל.

הצית את מלון האפנדי ונידון לשנת מאסר – הפרקליטות מערערת

לבית המשפט העליון הוגשה הודעת ערעור על קולת עונשו של הנאשם מוחמד אסווד, אשר במהלך מבצע "שומר חומות" השתתף יחד עם רבים אחרים בהתפרעות קשה וזריעת הרס רב במלון האפנדי, של אורי בורי, בעכו, זאת מתוך מניע גזענות, ונידון לעונש של 12 חודשי מאסר בלבד. "בכל הכבוד", כתבו נציגי הפרקליטות לבית המשפט, "כאשר מדובר במעשי ונדליזם והרס משולחי רסן, ובקנה מידה כמתואר בכתב האישום, ובפרט כך כאשר הדבר נעשה ממניע גזעני – כשכל מה שעומד מאחורי המעשים הוא שנאה לאחר ורצון לגרום לו נזק אך בשל השתייכותו הלאומית – די בעצם הבחירה להצטרף למעשים כדי ללמד על חומרה יתרה המצדיקה החמרה משמעותית בעונש".

במסגרת הערעור, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט העליון להחמיר באופן משמעותי בעונשו של הנאשם, שכן לעמדת המדינה "פרט לנזקי הרכוש העצומים, במעשי הוונדליזם הקשים – אותם ניתן לתאר כפרעות של ממש, יש כדי לערער באופן עמוק את תחושת הבטחון של תושבי המדינה – יהודים וערבים כאחד, ולפגוע במרקם החיים העדין בישראל בכלל ובערים המעורבות כדוגמת עכו, בפרט".

בהודעת הערעור צוין, כי בית המשפט העליון עמד על כך שכאשר עסקינן בעבירות שבוצעו על רקע גזעני ואידיאולוגי, "ישנה חשיבות רבה להרתעת הרבים על מנת לשרש תופעות אלה מקרבנו".

___________________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות