אישום: שכר נערים שירצחו את גרושתו

מוניר סעיד, 50 מאבו סנאן, נאשם בביהמ"ש המחוזי בחיפה כי גייס את הקטינים כדי שיבצעו את הרצח. השניים ארבו לאישה לבית ביתה, ירו לעברה ופצעו אותה באורח קשה
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה Envato

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשו שני כתבי אישום נגד מוחמד עדאוי, 30, שני נערים תושבי טורעאן, וכנגד מוניר סעיד, 50, תושב אבו סנאן, בין היתר בגין ניסיון רצח זאת לאחר שניסו לרצוח את גרושתו של סעיד.

על פי כתבי האישום, לסעיד ולמתלוננת ארבע בנות, לאחר שנים של אלימות כלפי המתלוננת מצד בעלה בשנת 2015 הם התגרשו. לאחר הגירושים התנהלו בין סעיד והמתלוננת מספר הליכים משפטיים בנוגע לביתם המשותף, המתלוננת עתרה לפירוק השיתוף של בני הזוג וביקשה מחצית מהזכויות בנוגע לכל הרכוש המשותף של בני הזוג וכן צו מניעה לבניה בקומה העליונה של הבית בו התגוררו.

לאחר הגירושים, התחתן סעיד בשנית, ובמספר רב של הזדמנויות, כך לפי האישום, איים על המתלוננת. בעקבות האיומים, חומרתם ותדירותם, המתלוננת הייתה בקשר רציף עם המשטרה ועם מחלקת הרווחה בעיר, וסופקו לה אמצעי הגנה לרבות מצלמות אבטחה שהותקנו בדירה.

מארב ליד הבית

בחודש אפריל שעבר, במסגרת דיון בבית המשפט, הגיעו הצדדים להסכמה כי נכסיהם המשותפים יחולקו ביניהם בחלקים שווים, בעקבות כך החליט סעיד לרצוח את המתלוננת. לאור האמור סיכם סעיד עם מוחמד (אחיה של אשתו החדשה) לגייס שני אנשים נוספים אשר תמורת תשלום יגרמו למות המתלוננת. בהתאם לסיכום פנה מוחמד אל שני הנערים מטורעאן אשר הסכימו לבצע את רצח המתלוננת תמורת תשלום 80 אלף שקלים. הנאשם סעיד, סיפק נשק והדריך את מוחמד והקטינים על דרכי הגעה ומילוט מבית המתלוננת.

במהלך חודש יולי מוחמד אסף ברכבו את שני הנערים והשלושה נסעו לכיוון אבו-סנאן. לאחר שהנערים אספו את הנשק, שהחביא סעיד, הם המתינו למתלוננת ליד ביתה. עת המתלוננת יצאה מרכבה וצעדה לכיוון הבית, יצאו הקטינים ממחבואם ורצו לכיוונה כאשר אחד הקטינים יורה לעברה מספר קליעים. מיד לאחר מכן נמלטו הקטינים אל המטע, הניחו את הנשק במקום המחבוא, וחזרו לרכב בו המתין להם מוחמד.

כתוצאה מהירי, המתלוננת נפגעה מחדירת מספר קליעים לפלג גופה העליון, והובהלה למרכז הרפואי לגליל בנהריה כשהיא במצב קשה. המתלוננת נותחה, ואושפזה בבית החולים במשך 10 ימים. בנוסף לעבירת ניסיון הרצח לנאשם סעיד יוחסו עבירות של איומים, קשר לפשע ועבירות בנשק, ולמוחמד ושני הקטינים יוחסו עבירות ניסיון רצח, קשר לפשע ועבירות בנשק.

_______________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות