28 חודשי מאסר לגנב ספרי תורה

ביהמ"ש השלום באשקלון גזר את העונש על נאשם שהורשע, ע"פ הודאתו, בגניבה של 7 ספרים, ששווים מוערך ב-640 אלף שקלים, מבית כנסת בעיר ובניסיון למכור אותם
רונן לוי |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום באשקלון, אבשלום מאושר, גזר 28 חודשי מאסר וקנס בסך חמשת אלפים שקלים למורשע במסגרת הסדר טיעון בגניבת 7 ספרי תורה מבית הכנסת אח"י דקר שבסמוך למקום מגוריו, כאשר ערכם הכולל הוערך ב-640 אלף שקלים. העובדה כי הנאשם השיב בסופו של דבר את הספרים לבית הכנסת, הובילה את השופט להתחשב בו והוא נמנע מלחייבו בפיצוי למקום.

על פי עובדות כתב האישום, לפני כשנה, התפרץ הנאשם אל בית הכנסת "אח"י דקר" שבשדרות בכוונה לבצע גניבה. בנסיבות אלו, נשא ונטל הנאשם שבעה ספרי תורה: שלושה ספרי תורה חדשים ששווים 140 אלף שקלים כל אחד, שני ספרי תורה נוספים ששווים כ- 100 אלף שקלים כל אחד, שני ספרי הפטרה ששווים כ-10 אלף שקלים כל אחד ומגילת אסתר. שווים המוערך של שבעת ספרי התורה שנגנבו הינו 640 אלף שקלים.

התביעה טענה, כי מדובר בסכום אשר למעשה גרם לכך שמעבירת גניבה הנאשם נופל בגדרי הסעיף המיוחד של גניבת דבר בעל ערך דתי שערכו עולה על 500 אלף שקלים ולא רק זאת אלא שיש ליתן את הדעת לכתב האישום שממנו עולה ניסיונו של הנאשם למכור את ספרי התורה והמניע הכלכלי עומד בלב ביצוע העבירות.

המניע הכלכלי

השופט מאושר, שקיבל את ההסדר אליו הגיעו הנאשם והתביעה, ציין בגזר הדין כי מעיון בגיליון רישומו הפלילי של הנאשם, עולה כי הוא בעל עבר פלילי עשיר, עומדות לו הרשעות קודמות רבות ומגוונות וכי הוא ריצה עונשי מאסר רבים וממושכים.

בין הרשעותיו הקודמות הרשעות בעבירות רכוש, לרבות כאלו הקשורות ברכב, שוד, נשק, איומים, החזקת סכין, סמים, התחזות, זיוף, הפרת הוראה חוקית, הפרעה לשוטר ועוד.

"לאור הערכים החברתיים שנפגעו כתוצאה מביצוע העבירות ומידת הפגיעה הרבה בהם, מדיניות הענישה הנהוגה והנסיבות הקשורות בביצוע העבירות, אני סבור כי העונש המוצע מצוי במתחם העונש ההולם למעשיו של הנאשם ולעבירות שבהן הורשע וכן לנתוניו ונסיבותיו של הנאשם אשר הודה וחסך בזמן שיפוטי ועל כן אכבד את ההסדר. לנוכח השבת ספרי התורה לבעלים לא אשית על הנאשם פיצוי", כתב השופט מאושר.

____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אבשלום מאושר

_____________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות