כתבי אישום נגד מפרי הסדר במהלך הנטיעות בדרום

4 תושבי שגב שלום, כבני 20, נאשמים כי במהלך נטיעות ט"ו בשבט, ידו אבנים וצמיגים בוערים לעבר כוחות המשטרה כשהם רעולי פנים וכי במהלך ההתפרעות הציתו רכבו של עיתונאי
דניאל בן חמו |
הפרות הסדר במהלך נטיעות קק"ל. צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, הוגשו כתבי אישום נגד 4 נאשמים, תושבי שגב שלום, אשר השתתפו בהתפרעויות והפרות סדר אלימות בשגב שלום בעקבות נטיעות קק"ל, וכשהם רעולי פנים, ידו אבנים וצמיגים בוערים לעבר שוטרים וניידות המשטרה וזרקו בקת"בים לעבר נקודת המשטרה. במהלך האירועים, ידו הנאשמים אבנים לעבר רכבו של עיתונאי והציתו את רכבו. בנוסף, נאשם אחד המעורבים בכך שידה אבן לעברו של העיתונאי, מתוך מניע לאומני-אידאולוגי. לצד כתב האישום מבקשת הפרקליטות להותיר את הנאשמים במעצר בשל מסוכנותם. "הנאשמים ביצעו מגוון עבירות חמורות ביותר כלפי אזרחים ושוטרים תוך סיכון חיי אדם וחוסר מורא מוחלט מפני הדין ואנשי אכיפת החוק", נכתב בבקשת המעצר.

כתב האישום מייחס לכלל הנאשמים – מהראן אבו עדרה, 20, בילאל אבו גליון, 20, קארם בן טאלב קאדי, 19, וישמעאל אלקאדי, 20, ביצוע עבירות של התפרעות, עבירות נשק, ניסיון הצתה, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, מעשי פזיזות או רשלנות, ועוד. בנוסף, קאדי, מואשם במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, לחוק המאבק בטרור וגניבה.

"ללא מורא"

נאשמים נוספים מואשמים בנוסף, כל אחד לפי חלקו, בביצוע עבירות של תקיפה סתם, היזק בזדון, הצתה, עבירות נשק, ירי מנשק חם, יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה, חבלה במזיד לרכב ועבירות נוספות. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדם.

במקביל להגשת כתב האישום נגד הארבעה, מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרם בשל מסוכנותם. בבקשת המעצר, שהוגשה לבית המשפט, ציינה הפרקליטות, כי הנאשמים "יום אחרי יום יצאו להשתתף בהפרות סדר המוניות וביצעו מגוון עבירות חמורות ביותר כלפי אזרחים וכלפי שוטרים, תוך סיכון חיי אדם, הריסת רכוש והפגנת חוסר מוחלט של מורא הדין ואנשי אכיפת החוק״.

9 חודשי מאסר על הסתה בפייסבוק נגד ערבים

בית המשפט המחוזי מרכז קיבל את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של זהר זוארץ, בן 37, מפתח תקווה, שירצה כעת עונש מאסר של 9 חודשים בפועל לאחר שהורשע בעבירות של הסתה לאלימות וגזענות, היזק בזדון ממניע גזעני ופגיעה ברגשי דת. זוארץ הורשע לאחר שבמשך השנים 2013-2017 נהג לפרסם פוסטים בעלי אופי גזעני ובהם גם קריאות עידוד לביצוע מעשי אלימות על רקע גזעני ובגין ריסוס כתובות גרפיטי גזעניות על גבי אוטובוס. בגין אלו גזר עליו בית משפט השלום עבודות שירות, שלאחר ערעור הפרקליטות הוחמרו כאמור לכדי מאסר בפועל.

בית המשפט, שקיבל את ערעור הפרליטות, קבע כי "גם שחופש הביטוי מהווה זכות יסוד במשטר דמוקרטי, הרי שחופש זה יוגבל אל מול קריאות בוטות ומכלילות למעשי אלימות או גזענות ועידודם".

______________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות