מחמירים בענישה: בן 74 ירצה שנת מאסר על מעשה מגונה באוטובוס

ביהמ"ש ברמלה במסר חד ומרתיע כלפי עברייני מין במרחב הציבורי: סב לנכדים מירושלים, שהורשע כי נגע בחזה של נוסעת בתחב"צ יכנס לכלא ויפצה אותה ב-7,000 שקלים
אייל חן |
תקיפה באוטובוס

במגמת החמרה: שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר על מאיר אריה משכיל לאיתן, 74, סב לנכדים מירושלים שנת מאסר בפועל וכן פיצוי בסך 7,000 שקלים למתלוננת. הנאשם הורשע, על פי הודאתו, בעבירה של מעשה מגונה בצעירה שישבה לצידו באוטובוס. השופט מזרחי ביקש להעביר מסר חד ומרתיע כלפי הנאשם שכבר הורשע בעבר במקרים דומים. "הנאשם ביצע את המעשה העברייני החמור בפומבי, זאת במהלך נסיעה באוטובוס ציבורי, לעיני כל כלפי קורבן אקראי. מעשה שכזה מלמד על תעוזה עבריינית המחייב לנקוט כלפיו בענישה מרתיעה", לשון גזר הדין.

על פי כתב האישום, המתלוננת, כבת 20, עלתה לאוטובוס והתיישבה במושב שלפני המושב בו ישב הנאשם. במהלך הנסיעה, החדיר הנאשם את ידו ברווח שבין החלון למושבה של המתלוננת וחפן את החזה שלה בידו. בתגובה הסתובבה המתלוננת לאחור לכיוונו של הנאשם, אשך משך את ידו, עצם עיניו, נשען על חלון האוטובוס והעמיד פני ישן.

"מסר חד ומרתיע"

הפרקליטות דרשה כי הנאשם ירצה עונש מאסר בפועל וטענה כי לאור עברו הפלילי של הנאשם, אשר כלל ביצוע עבירות מין קודמות, ולאור כך שנגזרו עליו זה מכבר עונשי מאסר על תנאי, אין עוד די בכך כדי להרתיעו.

בשיקוליו לגזירת העונש ציין בית המשפט את גילו המבוגר של הנאשם, מצבו הרפואי והיותו סב לנכדים, אך יחד עם זאת קיבל השופט מזרחי את עמדת הפרקליטות באשר למתחם הענישה.

"המסקנה המתבקשת", כתב השופט, "היא שכפי הנראה, למרבה הצער, הנאשם קיבל בעבר מסר שלילי מענישתו הקודמת, יתכן סבר בטעותו שבתי-המשפט מקלים ראש במעשיו, ולכן עתה יש להעביר לו מסר חד, מרתיע הרבה יותר".

בהתייחסו למעשה שביצע, אמר השופט מזרחי כי "הנאשם ביצע את המעשה העברייני החמור בפומבי, זאת במהלך נסיעה באוטובוס ציבורי, לעיני כל כלפי קורבן אקראי. מעשה שכזה מלמד על תעוזה עבריינית המחייב לנקוט כלפיו בענישה מרתיעה".

קבוצת אימפקט מחבקת נפגעות ונפגעי עבירה. אם נפלת קורבן לאלימות מינית, אתם לא לבד, אפשר לפנות אל: קווי החירום לנפגעות תקיפה מינית 1202, ולנפגעי תקיפה מינית 1203

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

_______________________________________________

עו"ד מור עטיה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות