גניקולוג מהצפון הורשע בביצוע עבירות מין במטופלות

שופטי המחוזי חיפה ציינו בהכרעת הדין כי רופא הנשים אליאס ח'ורי "ניצל את ההזדמנויות שנקרו בדרכו על מנת לעשות את המעשים החמורים שאותם עשה"
אייל חן |
טיפול רפואי
אילוסטרציה

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי חיפה בראשות אבי לוי, הרשיעו את רופא הנשים אליאס ח'ורי בביצוע עבירות אינוס בשתי מטופלות, מעשים מגונים והטרדות מיניות. כל המעשים בוצעו במרפאה הפרטית שלו ובבית החולים. "מצאנו עצמנו נאלצים לקבוע קביעות קשות ביחס להתנהלותו של הנאשם ולהכריע באורח ברור וחד משמעי שהוא ניצל את ההזדמנויות שנקרו בדרכו על מנת לעשות את המעשים החמורים שאותם עשה", נכתב בהכרעת הדין.

על פי הכרעת הדין, במהלך השנים 2015 ו-2016 ביצע ח'ורי עבירות מין בשתי מטופלות שהגיעו למרפאתו הפרטית ולבית החולים שבו הוא עובד בצפון הארץ, בארבע הזדמנויות שונות. על פי הנטען, הרופא קיבל את הסכמתן של המתלוננות לביצוע מרבית המעשים במרמה, בהציגו אותם כחלק מבדיקה רפואית.

באישום הראשון, פורט כי למרפאה של חורי הגיעה אשה שהיתה אז בת 26, לבדיקה, מאחר שסבלה, בין היתר, מכאבים בבטן התחתונה ובנרתיק. היא פירטה באוזני הנאשם את תלונותיה הרפואיות; הנאשם הורה לה להסיר את מכנסיה ואת תחתוניה, לשכב על מיטה שאיננה מיטת טיפולים במרפאה וביצע בה בדיקת אולטרה-סאונד. במהלך בדיקה זו, שאל הנאשם את המתלוננת על יחסי-המין שלה עם בעלה, שאל כיצד היא מרגישה כשהיא מגיעה לאורגזמה (האם גבה כואב אם לאו), עוד אמר הנאשם, כי היא סובלת מדלקת וכי יש צורך לקצר את החוט של ההתקן התוך-רחמי שבגופה. בהמשך, לפי הנטען, החדיר את אצבעותיו והוציא אותן מספר רב של פעמים לאיבר מינה עד שבאה לסיפוקה. מיד אחר-כך, פרצה המתלוננת בבכי.

פגיעה מינית במקום בדיקה

בשלב זה, כך מתואר בכתב האישום, תפס הנאשם את ידה ואמר לה, כי לא תבכה וכי מדובר בבדיקה רגילה. תוך כדי החדרה והוצאת אצבעותיו לאיבר מינה ומאיבר מינה של המתלוננת, הורה לה הנאשם להסתובב, כשגבה אליו. המתלוננת עשתה כפי שהתבקשה. אחרי זמן קצר, רצתה להסתובב שוב אולם הנאשם מנע זאת ממנה על ידי כך שהחזיק בגבה, אמר לה שלא תסתובב והמשיך לבצע בה את המעשים.

את המעשים הללו, עשה, הנאשם, כך נטען, שלא לצורך בדיקה רפואית, בהסכמת המתלוננת, שהושגה על-ידיו במרמה לגבי מהות המעשים. נטען, כי את מעשיו הציג בפניה, במרמה, כמעשים, המהווים בדיקה רפואית. בהמשך, הורה הנאשם למתלוננת לעבור אל מיטת הטיפולים, שם הוא קיצר את חוט ההתקן התוך-רחמי, אשר היה בגופה.

בהתאם לעובדות אשר נכללו בפרטי האישום השני, מספר חודשים לאחר מכן הגיעה צעירה שהיתה בת 25, למרפאה, לבדיקה אצל הנאשם לצורך בדיקת צוואר-הרחם ולייעוץ בעניין ניתוח. היא פירטה באוזני הנאשם את מטרת הגעתה; הנאשם הורה לה להוריד את מכנסיה ולשבת על מיטת הטיפולים. המתלוננת עשתה כדבריו והרימה את רגליה על רגליות המיטה כשפלג גופה התחתון חשוף ללא כיסוי. הנאשם, כך נטען, הסתכל על איבר מינה והחמיא לה, בהמשך ביצע בה מעשים מגונים תוך כדי בדיקתה.

"אשם ללא ספק"

השופטים שהרשיעו את הרופא ציינו בהכרעת הדין כי הם לא יכולנו לקבל את הטענות שלו והבהירו מדוע "לא נותר בליבם ולו ספק קל" ביחס לאמיתות התלונות וביחס לאשם הרב הטמון במעשיו של הנאשם.

"אשם", כתבו השופטים, "המתבטא בפגיעה מינית במתלוננות בדרכים שונות ומשונות. מצאנו עצמנו נאלצים לקבוע קביעות קשות ביחס להתנהלותו של הנאשם ולהכריע באורח ברור וחד משמעי שהוא ניצל את ההזדמנויות שנקרו בדרכו על מנת לעשות את המעשים החמורים שאותם עשה".

השופטים הוסיפו: "לא התעלמנו כלל ועיקר מהמחדל החמור שנפל בעבודת גורמי החקירה והתביעה עת לא הוברר כלל ועיקר אם אמרות המתלוננות והנאשם צולמו והוקלטו ומה עלה בגורל חלק הארי של הקלטות ככל שכך אכן היה. עם זאת וחרף חומרתו של מחדל זה, לא מצאנו שיש בו כדי לשנות באורח של ממש את מסקנותינו העובדתיות".

__________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אבי לוי

___________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות