שוטר נאשם בדקירת חברתו לשעבר: "לא נתנה לי את הקוד לטלפון"

מח"ש העמידה לדין את מוחמד אל ואני, 23, סייר בתחנת משגב, בגין תקיפה, פציעה ואיומים על בת זוגו לשעבר. המדינה מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים
דניאל בן חמו |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד מוחמד אל ואני, בן 23, סייר בתחנת המשטרה משגב, בגין תקיפה, פציעה ואיומים נגד בת זוגו לשעבר. לצד כתב האישום הוגשה גם בקשה להאריך את מעצרו של השוטר עד לתום ההליכים נגדו.

על פי כתב האישום, לפני כשבוע קבעו הנאשם ובת זוגו לשעבר להיפגש והוא הגיע לאסוף אותה מביתה, אז הוא תקף אותה וכשסירבה לדרישתו למסור לו את קוד הנעילה לטלפון בתגובה שלף לפתע הנאשם סכין מתקפלת ומתקבעת, איים עליה באמצעות הסכין, בפגיעה שלא כדין בחייה ובשלמות גופה, ודרש ממנה שוב לפתוח את נעילת המכשיר ולמסור את קוד הנעילה. א"ב שוב סירבה לעשות כן ובתגובה, הצמיד הנאשם את הסכין לגרונה, כדי להתגונן מפניו, היא דחפה את הנאשם, או אז דקר הנאשם אותה, באמצעות הסכין, בידה הימנית ושב ודקר אותה בידה שוב ושוב, לפחות שבע פעמים.

לאחר מכן ובעוד היא מדממת מידה הימנית, הצמיד הנאשם את הסכין לירכה הימנית. הנאשם ביקש שוב ממנה את הסיסמה לפתיחת הטלפון הנייד, והשיב את הסכין לכיס מכנסיו. למרות הכל, היא עמדה בסירובה ולא מסרה את קוד הנעילה. בשלב זה, החל הנאשם לעשן סיגריה ואיים עליה בפגיעה שלא כדין בחייה ובשלמות גופה באומרו לא"ב כי עליה למסור את הקוד הנעילה ולרשותה עומד פרק הזמן עד לסיום עישון הסיגריה שבפיו, אחרת הוא יהרוג אותה. למרות זאת, א"ב לא נעתרה לבקשה, היא בכתה וביקשה לחזור לביתה.

"מסוכן לתת לו נשק"

הנאשם, כך תואר באישום, סיים לעשן את הסיגריה ושוב איים עליה כי אם לא תמסור את קוד הנעילה הוא יהרוג אותה, בו במקום. בשלב זה שלף הנאשם שוב את הסכין, הורה לה להקיש את קוד הנעילה ובד בבד מסר לידיה גם את הטלפון הנייד שלו – אף הוא מסוג אייפון 11 pro-max – והורה לה להקיש את קוד הנעילה של הטלפון שלו עצמו.

א"ב השיבה כי קוד הנעילה של הנאשם אינו ידוע לה, והנאשם בתגובה אמר מהו קוד הנעילה שלו, והנאשמת הקישה את הקוד על גבי מכשיר הטלפון הנייד של הנאשם. הנאשם ביקש את הטלפון שלו בחזרה אך היא סירבה ודרשה בתמורה את הטלפון הנייד שלה. הנאשם שב והורה לה להחזיר לידיו את הטלפון הנייד שלו ובשל חששה מפניו – מסרה לו את הטלפון הנייד שלו. הנאשם שב וביקש אף את קוד הנעילה ובשל חששה מפניו, לאור האלימות שנקט כלפיה ובשל איומיו – היא מסרה לו את קוד הנעילה.

הנאשם לקח את הטלפונים הניידים שלו ושל א"ב, והניח אותם בסמוך אליו, על מושב הנהג. בתגובה, ניסתה א"ב לקחת את הטלפון הנייד שלה, ואף דוממה את מנוע רכב המזדה שכל אותה עת פעל. בתגובה, הכניס הנאשם את הטלפון הנייד שלה לתוך מכנסיו, ודחף את א"ב. א"ב ביקשה מהנאשם את הטלפון שלה כדי להתקשר למישהו, אך הנאשם סירב, וגם ניסיונה לאחוז בנאשם, ולקחת ממנו את הטלפון הנייד שלה, לא צלח, לאחר שהנאשם דחף אותה.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של סחיטה באיומים, פציעה בנסיבות מחמירות, החזקת סכין ושיבוש מהלכי משפט. המחלקה לחקירות שוטרים בקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של השוטר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

בבקשת המעצר נכתב, בין היתר, כי "הסיכון מתעצם כאשר מדובר בשוטר, אשר לו נגישות לנשק משטרתי ואשר כבר הוכיח עצמו שיש בכוחו להוציא לפועל את איומיו המפורשים, להרוג את המתלוננת".

_______________________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות