הפשיעה בחברה הערבית: נעצרו 9 חשודים בסחיטה באיומים

במסגרת חקירה סמויה של היאחב"ל נבדק החשד כי המעורבים איימו על זוכים במכרז על קרקעות לשלם להם מאות אלפי שקלים בעבורן. המשטרה תבקש להאריך מעצרם
דניאל בן חמו |
חוקרי המשטרה במהלך הפשיטה. צילום: דוברות המשטרה

בפעילות היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) נעצרו תשעה חשודים בגין סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה במגזר הערבי. מדובר בחקירה שהפכה הבוקר (יום ב') לגלויה לאחר שהתנהלה באופן סמוי במהלך השנה האחרונה. במהלך החקירה עלה החשד כי המעורבים סחטו באיומים זוכים במכרזים על קרקעות ודרשו סכומי כסף גדולים בעבורן. במהלך מעצר החשודים תפסו החוקרים מאות אלפי דולרים במזומן. המשטרה צפויה לבקש את הארכת מעצרם של החשודים בהמשך היום בבית המשפט.

במסגרת המאבק של משטרת ישראל נגד משפחות פשע בחברה הערבית, בשנה האחרונה התנהלה חקירה סמויה ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל), בחשד לעבירות חמורות של סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה מתחום המכרזים בקרקעות.

על פי החשד, גורמים עבריינים ממשפחות פשע, פנו לכאורה לזוכים במכרז קרקעות באזור טייבה והעבירו להם מסר מאיים על חייהם, בטענה כי הקרקעות שייכות להם ועל הזוכים לבטל את הזכייה או לשלם מאות אלפי שקלים בעבור אותן קרקעות.

מאות אלפי דולרים במזומן

למרות הזכייה באופן חוקי ולגיטימי, במכרז סדור של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), עלה בחקירה כי חלק מהזוכים חששו לחייהם וככל הנראה לא מימשו את הזכייה ונאלצו לבטלה, בעקבות סחיטה באיומים שביצעו נגדם מספר חשודים תוך שהם מהלכים אימים עליהם.

שלב המעצר. צילום: דוברות המשטרה

הבוקר (יום ב') לאחר חקירה מאומצת וסמויה, הפכה החקירה לגלויה. במסגרת החקירה פשטו עשרות שוטרים מהיאחב"ל, מתפ"א ושוטרי יס"מ על בתיהם של מספר חשודים באזור טירה, נצרת, טייבה ואום אל פאחם, וביצעו חיפושים ומעצרים של תשעה חשודים. במהלך החיפושים נתפסו סכומי כסף מזומן בעשרות אלפי שקלים, למעלה מ- 150 אלף יורו ומאות אלפי דולרים.

השפיטה לפנות בוקר. צילום: דוברות המשטרה

במסגרת החקירה ככל שידרש, יובאו החשודים לדיון הארכת מעצר בבימ"ש השלום. המשטרה מייחסת לחשודים חשדות בסחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות עפ"י פקודת מס הכנסה.

____________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות