הביטוח הלאומי: נבסס את דוח העוני על נתונים פנימיים

בימים הקרובים יופץ הדוח השנתי של הביטוח הלאומי והפעם הוא לא יתבסס על נתוני הלמ"ס ויכלול גם השוואה לשנים עברו: "נראה נתונים שלא הוצגו בעבר"
מעיין לביא |
המוסד לביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי, ארכיון

בדוח העוני השנתי הרשמי שיופץ בימים הקרובים, הביטוח הלאומי החליט להרחיב את היריעה ולהוסיף לדוח השוואה לשנים עברו ונתונים נוספים ורחבים יותר של עוני וביטחון תזונתי. לטענת הביטוח הלאומי, הסקר שעורכת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) לא הועבר במועדו כדי שיוכלו בארגון להפיק ממנו את מירב הנתונים. "אנו רואים חובה להמשיך ולהוציא את הדוח לציבור ולמקבלי ההחלטות, וכן רואים בכך הזדמנות להרחיב את המידע ולספק נתונים מקיפים יותר שיוצגו בימים הקרובים", אמרו בביטוח הלאומי.

לפי עדכון אחרון של הלמ"ס שהועבר לביטוח הלאומי, יש ללמ"ס בעיות לוגיסטיות בהעברת המידע על סקר הוצאות משקי הבית, ואין בידם את הסקר של שנת 2020, עד לרגע כתיבת שורות אלה. כפי הידוע, דוח העוני השנתי של הביטוח הלאומי מבוסס על סקר הוצאות משקי הבית המבוצע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כמוקבל במדינות ה-OECD.

כזכור, גם בשנה שעברה, הלמ"ס לא העביר את הסקר הנדרש לשנת 2019 והביטוח הלאומי נערך להוציא דו"ח את דוח העוני ואי השוויון על סמך נתונים מנהליים שנמצאים ברשות הביטוח הלאומי.

לשקף את המציאות בשטח

הביטוח הלאומי, רואה חשיבות גדולה לפרסם את דוח העוני השנתי הרשמי של מדינת ישראל כדי לשקף את המציאות בשטח ולהעביר את הנתונים המפורטים אל מקבלי ההחלטות שיוכלו לפעול בהתאם לנתונים, ולהעריך את ההשפעה החברתית -הכלכלית של צעדי המדיניות שננקטו במהלך פרקי הזמן המדוברים. בדו"ח העוני השנתי הרשמי שיופץ בימים הקרובים, הביטוח הלאומי החליט להרחיב את היריעה ולהוסיף לדו"ח השוואה לשנים עברו ונתונים נוספים ורחבים יותר של עוני וביטחון תזונתי.

בביטוח הלאומי אומרים כי תפקידו של הביטוח הלאומי הוא לשקף ולפעול לרווחת הביטחון הסוציאלי של אזרחי מדינת ישראל. "לצערנו", אומרים בביטוח הלאומי, "זו השנה השנייה שהסקר שחייב להיות מועבר על ידי הלמ"ס, לא מועבר אלינו מבעוד מועד כדי שנוכל להפיק את הדוח במתכונת שבה הוא מופק בהתאמה למדינות ה-OECD. יחד עם זאת, בביטוח הלאומי קיימים נתונים רבים המשקפים את המצב בשטח של כלל האוכלוסייה ולא מדגם מצומצם, ואנו רואים חובה להמשיך ולהוציא את הדוח לציבור ולמקבלי ההחלטות, וכן רואים בכך הזדמנות להרחיב את המידע ולספק נתונים מקיפים יותר שיוצגו בימים הקרובים".

"הביטוח הלאומי פועל לילות כימים על מנת להביא את הדוח המדויק והרחב ביותר עם נתונים המרחיבים את היריעה ושלא הוצגו בעבר", אמרו בארגון.

_________________________________________________________________

עו"ד עמירם מוראד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות