חשד: סחטו באיומים בעלי עסקים

10 חשודים, כולם מהמגזר הערבי, נעצרו ע"י להב 433 בחשד שהטילו אימה על קורבנות מאזור המרכז, ירו לעבר בתי עסק וסחטו מאות אלפי שקלים
דניאל בן חמו |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433, עצרה הבוקר (יום ב') 10 חשודים מהחברה הערבית, בחשד לביצוע ירי לבית עסק וסחיטה באיומים של מאות אלפי שקלים. היום יובאו החשודים להארכת מעצר.

בחודשים האחרונים התנהלה ביאחב"ל חקירה סמויה, בנוגע לסחיטה באיומים כלפי קורבנות מאזור המרכז, כאשר עפ"י החשד נגבו מהם מאות אלפי שקלים תוך איומים ממשים וביצוע ירי לעבר בית עסק שבבעלות אחד הקורבנות.

במהלך התקופה האחרונה הצטברו חומרי חקירה שהובילו למספר חשודים שפעלו באופן שיטתי אל מול הקורבנות, במטרה לסחוט מהם באיומים ובמספר מועדים, סכומי כסף הנאמדים במאות אלפי ש"ח. החשודים כל אחד עפ"י חלקו, במשך תקופה ארוכה הילכו אימים על הנסחטים בטענה כי עליהם לשלם את החוב שלטענתם חייבים להם, לאור הקשרים העסקיים כביכול ביניהם.

המשטרה תבקש להאריך מעצר

הבוקר עם המעבר לחקירה גלויה ולאחר פעילות חקירתית מאומצת תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים, פשטו עשרות שוטרים מיאחב"ל, מתפ"א ויחידת הכלבנים בחטיבת המודיעין של השב"ס, על בתיהם של 10 חשודים באזור אום אל פאחם, ג'לג'וליה, טירה, רהט, ערערה, זמר ובאקה אלגרביה וביצעו חיפושים במהלכם נתפס כסף מזומן ומוצגים שונים, בתום החיפושים נעצרו 10 חשודים ושנים נוספים עוכבו והועברו לחקירה במשרדי היחידה בחשד לסחיטה באיומים, ירי בשטח בנוי וקשירת קשר לביצוע פשע.

בהמשך היום וככל שיידרש לצורכי חקירה, יובאו החשודים לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ.

עוד בפלילים: התחזה לפסיכולוג ופגע מינית בצעיר עם מוגבלות

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגש כתב אישום נגד דוד פלבני, צעיר בן 25 מירושלים, בגין ביצוע עבירות מין בצעיר בבית כנסת בירושלים. זאת לאחר שפנה הנאשם לצעיר המתמודד עם מוגבלות ואמר לו בכזב כי הוא פסיכולוג אשר יוכל לסייע לו למצוא מסגרת לימודית, הוביל אותו לתא שירותים בבית כנסת סמוך, אז ביצע בו עבירות מין בניגוד לרצונו.

על פי כתב האישום, הנאשם הבחין כי המתלונן, בשנות ה-20 לחייו, סובל ממוגבלות כלשהי, ובעקבות כך פנה אליו תוך שהוא אומר לן כי הוא מוכר לו. לאחר שהנאשם שאל את המתלונן לשמו, שאל הנאשם את המתלונן באיזה ישיבה הוא לומד והמתלונן השיב כי הוא לא מצא ישיבה ללמוד בה. בעקבות כך אמר הנאשם למתלונן בכזב כי הוא פסיכולוג וכי יש לו קליניקה בקרבת מקום שבה הוא יוכל לסייע למתלונן למצוא מסגרת ישיבה בה יוכל ללמוד, וזאת על אף שהדבר איננו נכון ועל מנת לגרום למתלונן לבוא איתו למקום נסתר. המתלונן האמין לדברי הנאשם ועל כן הלך עימו.

הנאשם, כך לפי האישום, שאל את המתלונן אם הוא מעוניין בעיסוי, אך המתלונן השיב שלא. למרות האמור, בשלב כלשהו הרים הנאשם את רגליו של המתלונן והניחם על רגליו, ואז החל לעסות את המתלונן ברגליו ובבטנו. בשלב כלשהו עמד המתלונן, ואז הוביל הנאשם את המתלונן לתאי השירותים שהיו במקום ושם ביצע בו מעשים מגונים וגרם למעשה סדום בניגוד להסכמתו של המתלונן.

_____________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות