עו"ד מאיר אלמקייס

עו
עו"ד מאיר אלמקייס

אודות עו"ד מאיר אלמקייס:

הפקולטות ומשרדי עורכי הדין מלאים בצעירים סמוקי לחיים וחדורי נחישות, שידעו מגיל צעיר מה הם רוצים לעשות עם החיים שלהם. יש יתרונות להכוונה העצמית התכליתית הזו – מתחילים מוקדם את הקריירה המשפטית ועד שמגיעים לגילאים, שמקושרים בדמיון הפופולרי ל"משברים" כאלה ואחרים – מדובר במשפטנים עתירי ניסיון.

אבל יש מצבים לא מעטים בחיים שבהם דווקא עוזר שעורך הדין שלכם יהיה אדם שראה דבר או שניים, בכל מיני היבטים של החיים, לפני שבא בהיכלות המשפט והחליט ששם מקומו.

האמת היא שעו"ד מאיר אלמקייס, בן 50 מטבריה, רצה גם הוא מגיל צעיר להיות משפטן, אלא שנסיבות החיים הקשות כפו עליו לפנות תחילה לדרך אחרת. כחמישי משישה אחים ואחיות, ילדים להורים קשי יום ממרוקו, חווה מאיר אלמקייס אסון בגיל רך כשאמו נהרגה בתאונת דרכים מחרידה. בגיל 10 החל ללמוד במסגרות פנימייה עד לגמר התיכון.

ללא אמצעים לממן לימודים, יצא אלמקייס הצעיר לשוק העבודה ונקלט בחברת הנדסה צעירה וזעירה (אז) בשם מאגאמה. כעבור 15 שנה החברה העסיקה מאות עובדים והילד מטבריה היה הסמנכ"ל. אז פרש והגשים את החלום הישן.

אחרי התמחות ופרק זמן כשכיר בפרקליטות מחוז צפון בחיפה, השלים עו"ד מאיר אלמקייס את הגשמת החלום הישן עם פתיחת משרד עליו מתנוסס בגאון שמו. לא רע ליתום מבית הרוס למחצה משכונת עוני בטבריה. מאז הפך לסנגור החל עו"ד אלמקייס לבסס לעצמו שם כמי שמסוגל להוציא מים מן הסלע במקרים אבודים לכאורה, וכן כלוחם נחוש למען זכויות קורבנות.

רשימת הצלחותיו בשנים המעטות מאז ביצע את ההסבה המקצועית ארוכה מלמנות כאן. בין השאר היה חבר בצוות התובעים שהרשיע את השחקן משה איבגי בתבנית ארוכת שנים של מעשים מיניים בכפייה, תוך ניצול מעמדו הבכיר בתעשיית הבידור. גם בצוות שהרשיע בתקיפת חסרי ישע את עובדי בית גיל הזהב בחיפה – תיק קשה שבו קל לערער את אמינות העדים והנפגעים – בלט עו"ד מאיר אלמקייס.

מאז יצא לשוק הפרטי ייצג, בין השאר, את המורה מהדרום שנפלה קורבן לאונס בידי מרצה בהשתלמות מקצועית, את הזוכה הנדיר שהצליח לשים קץ לגרירת הרגליים הנודעת לשמצה של עיריית טבריה ולזכות בפיצוי על טוטאל לוס שנגרם מתחזוקה רשלנית, וכן עבריינים שנדמה היה שיש נגדם תיק ברור ופשוט – עד שעבודתו היסודית של הסניגור גילתה בעבודת המשטרה כשלים, לעתים טכניים ולעתים מהותיים, שהשאירו את הלקוח מחוץ לתא. לציבור מקומם לקרוא על מקרים כאלה – אבל בדיוק על זה משלמים לסניגור, ועו"ד אלמקייס מקפיד להיות ראוי לשכר הטרחה שלו.

אלא שגם תחום המשפטים, ככל שעו"ד אלמקייס מוצא אותו מספק, אינו פסגת שאיפותיו. לאחרונה הפך רשמית למועמד לראשות עיריית טבריה, והוא חולם לדבריו "להחזיר את טבריה למה שנוסדה להיות: בירת הגליל".

התייעצו איתנו

הפנייה אינה מחייבת







    כתובתנו: המלאכה 23, עפולה, ישראל

    נגישות