עיריית רהט תשיב לבג"ץ: מדוע היא מאפשרת רחצה נפרדת לנשים

בעקבות עתירתו של ח"כ בן גביר, שהצביע על "אפליה חמורה" בין הבריכה ברהט לזו שבקריית ארבע, בה אסור לבצע הפרדה, הורה ביהמ"ש העליון לרשות להשיב לטענות
מעיין לביא |
השר איתמר בן גביר

שופט בית משפט העליון אלכס שטיין הורה לעיריית רהט, לראש העיר, למשרד הפנים, ליועמ"ש ולראשות לקידום מעמד האישה להגיב לעתירתו של ח"כ בן גביר נגד הבריכה העירונית ברהט. כזכור טוען בן גביר בעתירתו כי מדובר באפליה חמורה בין הבריכה ברהט לבריכה העירונית בקריית ארבע.

לפני כשנה הוגשה עתירה נגד רחצה נפרדת בבריכה בקריית ארבע, שופטי בג"ץ יצחק עמית, ענת ברון ועופר גרוסקופף, קבעו כי הבריכה בקריית ארבע תהיה פתוחה גם לרחצה מעורבת, מאחר שמדובר במשאב ציבורי ואין לאפשר הדרת נשים והפליה נגד ציבור חילוני.

אתמול (יום ג') עתרו יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר ומפלגת עוצמה יהודית לבג"ץ באמצעות עו"ד חנמאל דורפמן, נגד עיריית רהט ומשרד הפנים, וזאת על רקע העובדה שהבריכה ברהט מאפשרת רחצה נפרדת בלבד ללא שעות משפחה.

בן גביר: "דינם של כל אזרחי המדינה שווה"

בן גביר ביקש מבית המשפט העליון לקבוע כי "לא ניתן במדינת ישראל להפעיל בריכה עירונית, תוך הפליה קשה בלא מתן שעות משפחה, ולא ניתן להפלות בין הבריכה העירונית ברהט לבריכה העירונית בקריית ארבע. דינם של כל אזרחי המדינה שווה: אין להפלות בין דם לדם, בין דין לדין ובין גזע לגזע – אלה מושכלות יסוד במשפט הישראלי".

בעתירה נטען כי מיום פתיחתה, פעלה הבריכה ברהט במתכונת של הפרדה, הפליה והדרה כאשר בבריכה שעות רחצה נפרדות לחלוטין בין גברים ונשים, ללא שעות משפחה כלל.

בעתירה ציין בן גביר כי נחרד לגלות שבניגוד להתחייבויות קודמות של המשנה ליועמ"ש דינה זילבר לפיהן על הבריכה ברהט להפעיל גם שעות משפחה, החליטו במשרדי הפנים והמשפטים לצפצף על חוקי מדינת ישראל, לדבריו: "כך נוצרו שתי מערכות נפרדות של אכיפת חוק: האחת כלפי חרדים ומתיישבים, האחת כלפי רהט. מתחת לפני השטח אפשרו היועמ"ש והמשנה ליועמ"ש את תופעת ההדרה, ונתנו הסכמות שבשתיקה להפרת החוק".

__________________________________________________

עו"ד רועי טיבי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות