חני נחמיאס ומשה דץ נגד "וואלה!": "רמז שיש בינינו רומן"

בכתבה שפורסמה באתר נכתב כי לאחר הפרידה מבעלה התנחמה נחמיאס "בזרועותיו של דץ": "הושפלנו ציבורית וחברתית, לנגרם לנו סבל נפשי של ממש"
אייל חן |
חני נחמיאס ומשה דץ בחדשות הבוקר בה התארחו מיד לאחר פרסום הכתבה על מנת להזים את השמועות. צילום מסך

הרמיזה באתר "וואלה!" שלחני נחמיאס ומשה דץ, יש רומן, תתברר בבית משפט השלום בתל אביב, לאחר שהשניים, הגישו תביעת לשון הרע בסך 600 אלף שקלים מאתר, בגין הכתבה שכותרתה היתה: "אחרי הפרידה מבעלה: חני נחמיאס מתנחמת בזרועותיו של משה דץ". לדברי השניים, הפרסום השקרי באתר גרם להם לסבל של ממש, להם ולבני משפחתם, פגע בהליך הגירושין של נחמיאס והוביל ל"השפלה ציבורית וחברתית". טרם הוגש עדיין כתב הגנה.

על פי התביעה, בחודש אוגוסט השנה פורסם באתר "וואלה!" כתבת רכילות, ללא שם הכתב שכותרתה כאמור: 'אחרי הפרידה מבעלה: חני נחמיאס מתנחמת בזרועותיו של משה דץ" ובסמוך לפרסום באתר האינטרנט הנ״ל פירסמה וואלה גם באפליקציית אינסטגרם, ידיעה תחת כותרת זהה. הפרסום נעשה שבועות ספורים אחרי שנחמיאס ובעלה נפרדו לאחר כ- 22 שנות נישואין ובעת שהיא היתה שרוייה בעיצומו של הליך הפרידה הכואב והמטלטל.

דץ אשם בפירוק המשפחה?

לטענת התובעים כותרת הפרסום נועדה לפגוע ולבזות אותם הן בשל עיתוי הפרסום (כאשר התובעת, בעלה וילדיהם, מצויים בנקודת זמן מאד רגישה לאחר הפרידה ובכך שהיא רומזת בזדון, רמיזה שקרית, כאילו יש לתובעים יחסים אישיים ומיניים. בפועל גם קוראי הפרסום הבינו מהפרסום שיש רומן אינטימי בין התובעים.

"קוראי הפרסום וגולשים רבים בפועל, הגיבו על הפרסום וכתבו תגובות מרושעות ובין השאר היו שהגיבו שקיומם (המוכחש) של יחסים בין התובעים הם העילה לגירושין של נחמיאס וכי משה דץ הוא "האשם" בפירוק המשפחה של נחמיאס", נכתב בתביעה, "תגובות הגולשים והקוראים לא מותירות כל ספק לגבי האופן שבו הובן על ידם הפרסום הפוגע. וואלה הנתבעת בחרה לפרסם באתר החדשות שלה תגובות של לפחות 50 גולשים וקוראי האתר, אשר כתבו תגובות מבזות ומשפילות ביחס לתובעים, שהעצימו את חומרת לשון הרע שבפרסום ובכך אחראית הנתבעת לפרסום של התגובות המכפישות, המבזות והמשפילות שפגעו בתובעים".

בתביעה מצוין, כי הפרסום שקרי, לא מוצדק ומהווה לשון הרע והפרסום שייחס לנחמיאס "רומן אינטימי" עם משה דץ שלא היה ולא נברא, פגע מאד ביכולת של נחמיאס לנהל את הפרידה שלה מבעלה באופן דיסקרטי ומכבד. לא רק זאת, כל בני משפחתה של נחמיאס הושפעו מהפרסום השקרי והיא עצמה חוותה סבל רגשי מכך שהיא נאלצה להתמודד עם התגובות של בני משפחתה לפרסום השקרי ולהדוף שוב ושוב את טענות השקר שבפרסום.

ב"וואלה!" לא חזרו מהפרסום

"הפרסום השקרי שהנתבעת לא חזרה בה ממנו", נכתב עוד בתביעה, "גרם גם להשפלה הציבורית והחברתית ובפגיעה בשם הטוב ובמוניטין של התובעים. התגובות ("טוקבקים") הארסיות של הקוראים והגולשים, שבאו בעקבות הפרסום הכוזב ("פייק ניוז") הזדוני, שהנתבעת לא מחקה אותן מהאתר שלה עד היום, הן בבחינת זריית מלח על פצעי התובעים. ראוי להדגיש כי נחמיאס מופיעה בתיאטרון הבימה כמעט כל ערב ומשה דץ מופיע בטלוויזיה ועל במות ושניהם סובלים עד היום מהצקות בנושא הפרסום השקרי של הנתבעת".

בתביעה נאמר כי "למרבה הצער, בהרבה ראיונות רדיופוניים או טלוויזיוניים תמיד היה מי שבחר לעסוק בפרסום השקרי ועקץ את מי מהתובעים תוך אזכור הפרסום השקרי שפרסמה הנתבעת, באופן שגורם לתובעים עגמת נפש", נכתב בתביעה.

עוד צוין בתביעה, כי פנייתם של התובעים אל הנתבעת באמצעות באי כחם, לא נענתה כלל על ידי וואלה, אשר גילתה בחוסר תגובתה, זלזול בתובעים וחוסר אנושיות המצביע על הזדון המופגן שעמד ביסודו של הפרסום של הידיעה נכתב כי "השניים דיגמנו חיבוקים לצלמים שהיו במקום והציתו את דמיונן של כמה שדכניות".

_________________________________________

עו"ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות