שוטר הואשם: ביקש לעכב אופנוען וגרם למותו

השוטר נאשם כי באירוע שהתרחש בשנת 2019 פתח את דלת הניידת, אף שראה את האופנוע מתקרב במהירות, וכתוצאה מכך התנגש בה הרוכב, הוטח אל הכביש ונהרג
%d7%93%d7%a0%d7%99%d7%90%d7%9c-%d7%91%d7%9f-%d7%97%d7%9e%d7%95 |
פעילות שוטרי התנועה (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: דוברות המשטרה

לבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה, הוגש כתב אישום כנגד שוטר, תושב אשדוד, בגין גרימת מוות ברשלנות של רוכב האופנוע איתמר במברון ז"ל, זאת לאחר שבמסגרת תפקידו חשד כי הרוכב נוהג ללא רישיון, ובעת שביקש לעכב אותו גרם לתאונה שהובילה למותו.

על פי כתב האישום, התאונה התרחשה בשנת 2019 כאשר הנאשם שימש שוטר במשטרת ישראל, כאשר במסגרת עבודתו יצא למשימת שיטור משולבת לצד פקח של עיריית רמלה, כאשר הפקח נוהג בניידת העירונית ואילו השוטר לצידו. במהלך נסיעתם הבחינו השניים באופנוע שטח ללא לוחית זיהוי, אשר רכב עליו איתמר במברון ז"ל, שהיה ללא קסדה וכשבנדנה מכסה את פניו.

רשלנות הורגת

השניים החליטו לברר את זהותו של הרוכב, ובעת שהאופנוע נסע מאחורי הניידת במהירות גבוהה, עצר לפתע הפקח את הניידת באמצע הכביש והשוטר פתח את דלת הניידת הקדמית כדי לצאת לעבר רוכב האופנוע. בשל מהירות נסיעתו, לא הספיק במברון לעצור, הוא ביצע עקיפה של הניידת והתנגש עם חזית האופנוע בדלת הניידת שפתח השוטר. לאחר מכן המשיך האופנוע בתנועה ופגע במספר רכבים חונים, וכתוצאה מכך הוטח במברון אל הכביש ונהרג.

בכתב האישום צוין כי הנאשם גרם ברשלנותו למותו של אדם תוך שימוש ברכב, כאשר לא אותת למנוח בשום דרך ולא יידע אותו על ההחלטה לעכבו, לא הנחה את נהג הניידת לאותת, לסמן או לעצור במקום בטוח וחרף העובדה שראה את האופנוע מתקרב לניידת מאחור, הנאשם פתח את דלת הניידת בחוסר זהירות ומבלי שנקט את אמצעי הזהירות הדרושים להבטחת שלומם של עוברי דרך.

כמו כן, הנאשם ביקש לצאת מהניידת מבלי שלקח בחשבון את מהירות האופנוע וקרבתו לניידת, את האפשרות כי המנוח יבקש לעקוף את הניידת מימין ואת האפשרות שהמנוח יאלץ לעקוף את הניידת מימין בשל בלימת הניידת.


עו"ד ערן דמרי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות