רוצח פאדיה קדיס יפצה את משפחתה בכחצי מיליון שקלים

ההחלטה על הפיצוי ניתנה בעקבות תביעת נזיקין שהגישה המשפחה נגד אמיר מרמש שהורשע, ביחד עם בת זוגו, ברצח אמה משום שסירבה לקבל את הקשר ביניהם
אייל חן |
אילוסטרציה

שופטת בית משפט במחוזי בתל אביב, חדוה וינבאום וולצקי, קבעה כי אמיר מרמש שרצח ביחד עם טרייסי קדיס את אמה פאדיה, ישלם פיצוי לבני המשפחה בסך של 530 אלף שקלים ועוד 106 אלף שקלים הוצאות משפט.

מרמש היה בן זוגה של בתה של המנוחה, טרייסי קדיס וכעולה מן ההרשעה של בית המשפט המחוזי בתל אביב, שניהם רצחו בצוותא את פאדיה קדיס על רקע סירוב המשפחה לקבל את הקשר ביניהם. במסגרת הסדר טיעון שהושג בהליך גישור הודו הנתבע וטרייסי בעובדות כתב האישום המתוקן והורשעו בין היתר ברציחתה של המנוחה. בהתאם להסדר הטיעון נגזרו על כל אחד מהם 25 שנות מאסר לצד סכום פיצוי למשפחת המנוחה בסך של 258 אלף שקלים על ידי כל אחד מהם ומאסר על תנאי.

בנסיבות שנוצרו אין טרייסי קדיס שהורשעה ברצח יורשת את אמה והתביעה של בני המשפחה אף לא הוגשה נגדה אלא רק נגד מרמש שלא התגונן חרף העובדה שהוצג אישור מסירה.

הדרישה: פס"ד בהיעדר הגנה

ב"כ התובעים ביקשה כי יינתן פסק דין בהעדר הגנה והם זכאים לפיצוי מכוח אחריותו של הנתבע בהתאם להכרעת הדין המרשיעה. עוד נטען, כי את המעשה ביצעו השניים בצוותא חדא ועל כן מכוח היותם מעוולים במשותף רשאים הניזוקים לתבוע את כל אחד מהם בלי לצרף את האחרים. בכתב התביעה העמידו התובעים את סכום הפיצוי המגיע להם על סכום של 1.8 מיליון שקלים וזאת בגין נזקים ממוניים בדמות אובדן קצבת הזקנה של המנוחה והוצאות קבורה וכן בגין נזקים לא ממוניים בשל כאב וסבל, קיצור תוחלת חיים ואובדן הנאות בחיים.

השופטת וינבאום וולצקי, החליטה בסופו של דבר לקבל רק כשליש מהתביעה כאשר באובדן קצבת זקנה בשנים האבודות העמידה אותה השופטת על 71 אלף שקלים ובאשר לנזק לא ממוני בשלוש קטגוריות קיצור תוחלת חיים, כאב וסבל ואובדן הנאות בחיים, קבעה השופטת פיצוי של 450 אלף שקלים וכן עשרת אלפים שקלים בגין הוצאות קבורה ומצבה.

האם סירבה לקבל את החבר של בתה

כזכור, מרמש וקדיס הורשעו במסגרת הסדר טיעון. לאחר הרשעתם עתרו הצדדים לבית המשפט במשותף, וביקשו כי יוטל על כל אחד מן הנאשמים עונש מאסר בפועל של 25 שנה, מאסרים מותנים ופיצוי לנפגעי העבירה בסכום המרבי המותר על פי הדין.

על פי כתב האישום המתוקן בו הורשעו, הרצח אירע על רקע סירוב המשפחות לקבל את הקשר הרומנטי בין השניים. טרייסי התגוררה בבית אמה המנוחה פאדיה קדיס ושנה וחצי לערך לפני ליל הרצח, הכירה את מרמש והשניים קיימו ביניהם קשר רומנטי, קשר שלו התנגדו אמה, אחיה וגיסה.

בליל הרצח טרייסי, אפשרה למרמש להיכנס לבית אמה ופתחה בעבורו את דלת הכניסה האחורית של הבית. הנאשם, נטען, מצויד בסכין מטבח נכנס לבית, הראה לטרייסי את הסכין לאחר שהעיר אותה משנתה ולאחר שהשניים החליטו לגרום למותה.

"גמרתי את הסיפור, מה שרצית היה"

מרמש, מתאר האישום, צעד במסדרון הבית וכשנתקל באם, דקר אותה למות ב-7 דקירות בפלג גופה העליון "על דעתה ובהסכמתה של הבת". מיד לאחר שדקר את המנוחה נכנס הנאשם לחדרה של טרייסי, סימן לה בידו כי המית את המנוחה ואמר לה "גמרתי את הסיפור. מה שרצית היה".

לאחר מכן, על דעתה ובהסכמתה של טרייסי, עטף מרמש את גופת האם המנוחה בשמיכה ובסדין והעלה אותה לחדר האמבטיה בקומה השלישית של הבית, שם הסתירה. באמצעות כלי ניקוי שקיבל מהנאשמת הוא ניקה את הבית ואת הסכין אותה הניח, על חלקיה בפח האשפה בחדר הנאשמת.

על מנת להטעות את בני משפחת המנוחה לחשוב כי היא נסעה מהבית הוציאו הנאשמים בגדים וחפצים מחדר השינה של המנוחה והעלו אותם לחדר שינה בקומה השלישית, חדר אותו נעל הנאשם במפתח שקיבל מהנאשמת והאחרונה החביאה אותו אחר כך.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת חדוה וינבאום וולצקי


עו"ד יובל אור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות