עוד לפני גז"ד – ביהמ"ש הורה לנאשמים לשלם פיצויים למתלונן

שופט השלום בקריית שמונה קיבל את טענת עו"ד קארין לגטיוי, ב"כ של קורבן תקיפה, שטענה בפניו כי לא יתכן שעד מועד מתן העונש הוא לא יקבל את הפיצוי המגיע לו
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בקריית שמונה, מורן מרגלית, הורה לשני תושבי אשדוד שהואשמו באיומים, תקיפה הגורמת חבלה ממש ותקיפה סתם, של משכיר וילה בצפון הארץ לשלם לו פיצויים, עליהם הוסכם בהסדר טיעון לפני כשנתיים, עוד לפני שניתן גזר הדין. השופט מרגלית, קיבל את טענת עו"ד קארין לגטיוי, באת כוחו של המתלונן, שהגיעה לדיון וטענה כי לא יכול להיות שעד מועד מתן גז"ד המתלונן ימתין לכספי הפיצויים המגיעים לו.

על פי כתב האישום, הנאשמים שכרו את הוילה מהמתלונן והתקשרו אליו והתלוננו על בעיה במיזוג. לוילה הגיע טכנאי מזגנים שפתר את התקלה. לאחר מכן במהלך שעות הערב והלילה, התקשר הנאשם למתלונן והתלונן מולו כי יש בעיה עם המים החמים וכי יש מים קרים בלבד וכי לא כל האורחים יכולים להתקלח. למקום נשלח הטכנאי שמצא כי יש בעיה במים החמים ומסר זאת למתלונן.

עו”ד קארין לגטיוי
עו”ד קארין לגטיוי

בהמשך התקשר אחד הנאשמים למתלונן ומסר לו כי הוא מבקש ממנו להיות גבר ולבוא ולטפל בעצמו בבעיה כמו שהוא בא ולקח כסף עבור הנופש. עוד באותן שיחות, לאחר שהנאשם אמר למתלונן כי הוא מבקש לקבל את כספו שלו ושל האחרים עבור הנופש בחזרה, אמר לו המתלונן כי הוא אינו הבעלים אבל ינסה לעזור ויפנה לבעל הבית רק בבוקר כי בעל הבית ישן כרגע.

דרישה ללא הזמנה

עוד במהלך השיחה איים הנאשם על המתלונן באומרו: "אנשים פה חמים אחושרמוטה זה אשדודים פה זה לא מתל אביב, ישברו לך את כל המקום פה" וכן בשיחה אחרת "אם הילדים שלי לא ישנים אז שלא ישן איך אני איתך? שיזדיין בעל הבית אתה וכולכם. הילדים שלי לא ישנים גם אתם לא תשנו. ואם לא? הבית הזה אני מחריב אותו". המתלונן הגיע לוילה והחל לטפל בתקלה הנאשם החלל לקלל אותו ולהכות אותו ולאחר מכן הצטרף אליו הנאשם השני שאחז במקל סנוקר והיכה אותו באמצעותו.

כבר לפני כשנתיים, הגיע התביעה המשטרתית להסדר טיעון לפיו הנאשמים יודו בעובדות כתב האישום המתוקן ויורשעו ובטרם טיעון לעונש יוגש בעניינם תסקיר שירות המבחן. כאשר ככל שהתסקירים יהיו חיוביים וימליצו על הארכת המאסר על תנאי לגבי הנאשם שהיכה עם מקל סנוקר את המתלונן וענישה שיקומית ולגבי הנאשם השני ימליצו על ענישה שיקומית והתביעה, תגביל עצמה לעונש שיכול וירוצה בעבודות שירות וכן ענישה נלווית הכל בכפוף לחוות דעת חיובית מטעם הממונה. פרט לכך, בכל מקרה הוסכם על פיצוי למתלונן בסך 25 אלף שקלים משני הנאשמים.

באחרונה, שנתיים לאחר הכרעת הדין, התקיים דיון הטיעונים לעונש, אליו הגיעה באת כוחו של המתלונן עו"ד קארין לגטיוי, מבלי שהיא הייתה מוזמנת, למורת רוחם של הסנגורים וטענה כי לא יכול להיות שעד מועד מתן גז"ד המתלונן ימתין לכספי הפיצויים המגיעים לו. ולכן בהחלטה יוצאת דופן, השופט מרגלית החליט עוד בטרם ניתן גזר הדין להורות לנאשמים לשלם למתלונן פיצויים גבוהים מהרגיל.


עו"ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות