קנס של 20 אלף שקלים על דייג לא חוקי בשמורת הטבע ימית שקמונה

שני דייגים, כבני 20 מעכו, הורשעו בפגיעה בערכי הטבע ובבע"ח ונידונו גם למאסר על תנאי. רשות הטבע והגנים: "נמשיך לפעול נגד מי שמנסים לפעול בניגוד לחוק"
גילי סיוון-כהן |
הדייגים שנתפסו. צילום באדיבות רשות הטבע והגנים

בית משפט השלום בחיפה, הרשיע שני דייגים מהעיר עכו, בשנות ה-20 לחייהם, בגין דיג לא חוקי בשמורת הטבע הימית שקמונה וגזר עליהם מאסרים על תנאי וקנס כספי בסכום כולל של 20 אלף שקלים.

על פי כתב האישום, שני הנאשמים דגו בנובמבר 2019 בשמורת הטבע המוכרזת שקמונה בניגוד לחוק ושילוט הקיים בשמורה. השניים עשו זאת באמצעות רשת מתוך סירה ממונעת תוך שהם פועלים להקשות על זיהויים. השניים תועדו בזמן אמת על ידי צלם ואיש טבע, שטייל באזור והכיר את כללי האיסור על הדייג בשטח השמורה, צילם אותם בשעת מעשה והעביר את הפרטים והממצאים לידי פקחי רשות הטבע והגנים.

בעקבות זאת הדייגים שזוהו על ידי הפקחים על סמך התמונות הוזמנו לחקירה ברשות הטבע והגנים, סירתם נתפסה והחל הליך משפטי שבסופו הדייגים הודו באשמה ובעבירות שיוחסו להם.

לנאשמים יוחסו 3 עבירות בהן: איסור פגיעה בשמורת טבע, פגיעה בבעל חיים בשמורת טבע ואיסור הכנסת חומר זר (רשת דייגים) לשמורה. בית המשפט גזר על דייג אחד, בעל הרשעה דומה קודמת, 3 חודשי מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 11 אלף שקלים ומימוש התחייבות מההרשעה קודמת בסך נוסף של 4,000 שקלים.

התחייבות כספית

זאת, בנוסף להתחייבות כספית בסך 15 אלף שקלים להימנע מעבירות דומות במשך כשנתיים. על הדייג השני נגזרו 3 חודשי מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 5,000 שקלים והתחייבות כספית בסף 11 אלף שקלים להימנע מעבירות דומות במשך כשנתיים.

ביחידה הימית של רשות הטבע והגנים ציינו כי פעילות דייג לא חוקית ולא מבוקרת הינה אחד הגורמים העיקריים להרס בתי גידול ימיים ולהפחתה בשכיחות אוכלוסיית דגים רבות בכל העולם. במעשיהם פגעו הנאשמים בשמורה ובדגים החיים בה. ביחידה שיבחו את ערנותו של הצלם וחובב הטבע שצילם את המעשים בזמן אמת וסייע לנו במהלך שהוביל להרשעתם.

"הרשעה זו היא חלק חשוב ממאמצי האכיפה שאנו נוקטים למען שמירה על משאב הדגה ועל שמורות הטבע ולציבור אפשרות לסייע בכך רבות כפי שניכר ממקרה זה. רשות הטבע והגנים, עם הפקחים הפרושים בכל הארץ תמשיך לפעול למען שמירת הטבע בישראל וכנגד אלו שמנסים לפגוע בו בניגוד לחוק", נאמר על ידי הרשות בתגובה לגזר הדין.

____________________________________________________________________

עו”ד ליאור דץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות