חדלות פירעון – להשאיר את החובות מאחור

בתקופת הקורונה מצאו עצמם הרבה בעלי עסקים חסרי אונים אל מול חובות ונושים. עו"ד חיים מזור, המתמחה בהליכי פש"ר, מסביר את כל מה שצריך לדעת על שיקום כלכלי
%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%9b%d7%aa-%d7%90%d7%95%d7%91%d7%99%d7%98%d7%a8 |
פשיטת רגל

חובות הן כמו קוץ שנתקע לנו בגרון ומסרב לצאת. הם מעיקים על חיינו עד לרמה היומיומית כאשר אנחנו מבינים שכל עוד לא נפרע את החוב, לא נוכל להמשיך ולנהל את העסק שלנו בצורה בה אנחנו רוצים. תקופת הקורונה הביאה איתה הרבה דאגות וחששות לליבם של בעלי העסקים שלעיתים מצאו את עצמם חסרי אונים אל מול הנושים השונים.

רבים מאיתנו שמעו על פשיטת רגל אבל מה שאנחנו לא יודעים זה שמדובר בהליך ישן וכיום ישנו הליך חדש שנקרא "חדלות פירעון" או אם להיות מדויקים, חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

לחזור לאורח חיים נורמטיבי

"המטרה של הליך חדלות פירעון היא להשיב את החייב לאורח חיים נורמטיבי ולמסלול התקין" מסביר עורך הדין חיים מזור, המתמחה בהליכי חדלות פירעון.

עורך דין חיים מזור

עו"ד מזור מוסיף, כי כאשר בעיות מתחילות לצוץ בעסק שלכם ודברים מתחילים להשתבש כמו המחאות שחוזרות או טלפונים מאיימים מבנקים מבעלי חוב ונושים למיניהם, עליכם להבין קודם כל, כי מדובר במצב בעייתי ש"חשוב למצוא לו פתרון באופן מידי לפני שיחמיר".

לא לוותר על ייצוג משפטי

הדרך הנכונה והמומלצת להתמודד עם חובות היא אחת – פנייה לעורך דין מומחה בחדלות פירעון ובשיקום כלכלי. עורך דין מלווה שילך איתכם לכל אורך ההליך של חדלות פירעון ויהיה עוגן עבורכם מול הבנקים, בבתי המשפט או מול הנושים השונים.

"כאשר אני נכנס לתמונה לייצג את הלקוח, אני מייצר עבורו מסך הגנה ומתנהל במקומו אל מול הנושים", מוסיף עורך הדין מזור. עו"ד מזור מסביר, כי חלק מהשירות שנותן עורך הדין המומחה בתחום חדלות הפירעון, הוא ניהול מגעים עם הגורמים להם הלקוח חייב את הכסף. אני מדבר עם הבנק כדי לדאוג לאינטרסים של הלקוח ולהגן עליו. פועלים לפריסת חובות ותשלומים ובמקרים מסוימים גם למחיקת חובות משמעותית עבור הלקוח.

פריסת חובות

טיפול דומה ניתן גם אל מול נושים פרטיים לרבות אל מול משכיר הקרקע או הנכס אותו הלקוח שוכר. "כשלקוח מגיע אלינו לליווי", אומר עו"ד מזור, "מעבר לייעוץ המשפטי, הוא מקבל אצלנו גם ייעוץ עסקי על מנת שיוכל להגיע לחוף מבטחים ולזכות בשיקום כלכלי אמיתי ולצאת לדרך עסקית חדשה, נקייה מחובות".

עורך הדין מזור מציין עוד כי "יש לזכור כי הנושים רוצים את כספם בחזרה ומעוניינים בו עד מאוד. פריסת חובות היא הפשרה והדרך היחידה להגיע למצב שבו כל הצדדים יוצאים מרוצים".

אפשרות של פריסה ואולי גם קיצוץ בחובות תאפשר ללקוח לצלוח בקלות את התקופה המעיקה והפרק המאתגר הזה בחייו ולזכות בהתחלה חדשה ומאידך, מהצד השני, לנושה לקבל את כספו ולמזער את הנזק שנגרם בעקבות החוב.


עו"ד חיים מזור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות