נתפס נוהג 64 קמ"ש מעל המותר – הגיע להסדר טיעון של שבוע שלילה

ביהמ"ש לתעבורה בנצרת קיבל הסדר טיעון מקל אליו הגיע סנגורו של הנאשם, עו"ד אביעד חייט מול התביעה המשטרתית ובמסגרתו הוטלו עליו 7 ימי פסילה בלבד
רונן לוי |
נהיגה במהירות מופרזת - ייצוג משפטי משרד עו"ד רוני ברוש
envato

שופטת בית משפט השלום לתעבורה בנצרת, ג'ידא עספור שאהין, קיבלה הסדר טיעון מקל אליו הגיע הסנגור עו"ד אביעד חייט והתביעה המשטרתית לפיה נאשם שנתפס נוהג 64 קמ״ש מעל המותר, יוטלו עליו 7 ימי פסילה, קנס בסך אלף שקלים ופסילה על תנאי. כמו כן בוטלה הפסילה המנהלית.

תושב הצפון נתפס בתחילת החודש, נוהג במהירות מופרזת של 64 קמ"ש מעל המותר בעקבות בעבירה רישיונו נפסל מנהלתית לחודש ימים.

הגיע להסדר. עו"ד אביעד חייט

לא הבין את הסיטואציה

הסנגור עו"ד חייט הגיש מיד בקשה לביטול הפסילה המנהלתית שם הדגיש כי השימוע נערך שלא על פי הכללים המנהליים וכל הליך פסילת רישיונו לוקה בחסר רב, מאחר ומרשו שמעולם לא עמד בסיטואציית מפגש שוטר-חשוד, לא הבין ולא ידע כי עומדות לו זכויות רבות מכוח החוק והפסיקה ודבריו לא נשמעו באוזניים קשובות שכן השימוע נערך בהיעדרו, כפועל יוצא, עורך השימוע לא שקל החלטה שהפגיעה במבקש תהא פחותה.

"חרף העובדה כי עסקינן בשלב בו בית המשפט הדרש לקבוע קיומן של ראיות לכאורה לביצוע העבירה ניתן לומר בפה מלא כי ככל שהדבר נודע לאמצעי האכיפה בתיק זה, מכשיר הדבורה, הרי שאמצעי אכיפה זה רחוק להיות אמצעי שיש לבסס הרשעה בגינו באופן אוטומטי שלא לומר רחוק להחזיק בתואר בעל מסה קריטית", כתב עו"ד חייט בבקשה.

פסילה קלה

עוד הוסיף עו"ד חייט: "רבות דובר על הבעייתיות הגלומה בהפעלת אמצעי אכיפה זה (דבורה) כאשר בתי המשפט השונים מבינים זאת היטב ומכאן, לרוב, הצדדים מגיעים להסדרי טיעון רבים ומקלים כך שנהיר שגם במקרהו של המבקש ובמידה ויוכח כי ביצע את העבירה המיוחסת לו, יסתיים הדבר בהסדר טיעון מקל".

בעקבות הבקשה של עו"ד חייט, המשטרה אולצה לדון בתיק עצמו שקבוע לנובמבר והגיע להסדר טיעון של 7 ימי פסילה שכבר רוצו, קנס קטן ופסילה על תנאי. השופטת, ג'ידא עספור שאהין, קבעה כי הסדר הטיעון נראה לה סביר בנסיבות העניין ונמצא במתחם הענישה ההולם והחליטה לכבדו.


עו"ד אביעד חייט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות