ניסה להצית תחנת דלק: "החלום שלי לראות את נס ציונה נשרפת"

שראל אסרף, 27 מרחובות, נאשם כי הכין בקבוקי תבערה והשליך לעבר משאבות התדלוק ליד בני נוער שישבו במקום: "פוטנציאל נזק גבוה"
תחנת דלק, ארכיון. צילום: פלאש 90
תחנת דלק, ארכיון. צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגש כתב אישום נגד תושב רחובות, שראל אסרף, בן 27, בגין ניסיון הצתה, נשיאה והובלת נשק, החזקת סכין ואיומים לאחר שניסה להצית תחנת דלק באמצעות בקבוק תבערה, וכן בגין מעשה מגונה, אותו ביצע כלפי שוטרת שלקחה חלק בחקירתו. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של אסרף עד תום ההליכים נגדו כשלדבריה מדובר באירוע עם פוטנציאל נזק גבוה, בפרט כשסמוך לתחנת הדלק ישבו בני נוער רבים. "הנאשם", כך אומרים בפרקליטות, "דיבר על רצונו לעשות 'בלאגן' וכי 'החלום שלו זה לראות את נס ציונה נשרפת".

על פי המתואר בכתב האישום, הנאשם הצטייד מבעוד מועד בבקבוקים ופיסות בד, מהם תכנן להכין בקבוקי תבערה. בהמשך הגיע לתחנת דלק בעיר נס ציונה, מילא את אחד הבקבוקים בבנזין ובפיסת בד, והשליך אותו בשטח התחנה בסמוך לאחת ממשאבות התדלוק. כתוצאה מהמעשה, נגרמה התלקחות במקום. קבוצת נערים ששהתה בסמיכות הבחינה בנאשם והחלה רודפת אחריו, אך בשלב זה שלף הנאשם סכין ואיים על הנערים עד שנמלטו מן המקום.

מעשה מגונה בשוטרת

בהמשך לאמור, נחקר הנאשם במשטרת ישראל בעקבות מעשיו שתוארו לעיל. כאשר נותר בחדר החקירות לבדו עם אחת החוקרות, פנה אליה ואמר לה: "בואי נעשה משהו נחמד להעביר את הזמן". החוקרת השיבה שהיא עסוקה וקמה על מנת להוציא דבר מה מהארון בחדר החקירות. בשלב זה, כאשר החוקרת היתה בגבה לנאשם, ליטף הנאשם את ישבנה ללא הסכמתה.

במקביל לכתב האישום הוגשה בקשת מעצר עד לתום ההליכים. בבקשת המעצר צוין כי: "פוטנציאל הנזק, כאשר מדובר בהצתה של תחנת דלק ונוכח העובדה שבקבוק התבערה שהשליך המשיב פגע בסמוך למשאבת התדלוק וזאת בעת שבני נוער רבים נמצאו במקום האירוע – הינו גבוה במיוחד". עוד נכתב כי "הנאשם דיבר על רצונו לעשות 'בלאגן' וכי 'החלום לראות את נס ציונה נשרפת'".

אישום: ייצרו בקבוקי תבערה על מנת לזרקם על בית כנסת

בתחילת השבוע פורסם כי לבית משפט המחוזי מרכז כתבי אישום כנגד שלושה צעירים תושבי רמלה, אמג’ד חמד (20), עמראן אבו סרחאן (21) ואשרף אבו סרחאן (25) בגין קשירת קשר לפשע בנסיבות של מעשה טרור, הצתה בצוותא בנסיבות של מעשה טרור ופעולה או עסקה בנשק למטרות טרור, כל אחד על פי חלקו, זאת בין היתר, בעקבות ייצור ויידוי בקבוקי תבערה לעבר גן משחקים בעיר רמלה בעת מבצע “שומר חומות”.

על פי כתבי האישום, שלושת הנאשמים תכננו ליידות אבנים לעבר יהודים במסגרת אירועי הפרות הסדר ולשם כך נפגשו במטרה לשבור בלוקים לאבנים קטנות כחלק מפעולות ההכנה. בהמשך היו השלושה חלק מחבורה אשר תכננה להכין ולהשליך בקבוקי תבערה לעבר יהודים במהלך גל ההתפרעויות.

____________________________________________________

עו”ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות