חדשות טובות! מהיום גם ישראלים יכולים להגיש בקשה לויזת משקיע E2  לארה"ב וכך לגור ולעבוד בארה"ב לתקופה ארוכה.

ויזה לארה"ב

מהי ויזת משקיע E2?
ויזת משקיע E2  הינה ויזה הניתנת למשקיע שמעוניין להקים עסק בארה"ב ולעבור לארה"ב על מנת לנהל אותו. הויזה מקנה זכויות רבות למי שמקבל אותה ובהם: האפשרות לעבוד בארה"ב באופן חוקי, ניתן לעשות ביטוח רפואי, ניתן להנפיק SSN – – Social Security   Number ומאפשרת למשפחתו של מקבל הויזה ובהם בן/בת הזוג של המבקש לשהות באופן חוקי בארה"ב ולקבל זכויות רבות הניתנות לכל שוהה חוקי בארה"ב. דבר חשוב נוסף הוא שהויזה מאפשרת לבן/בת הזוג להגיש עם הגעתו לארה"ב בקשה לאישור עבודה ובכך לעבוד באופן חוקי בארה"ב ללא הגבלה. כמובן שילדיו של בעל הויזה יכולים ללמוד בבתי ספר, לעשות ביטוח רפואי וכו'.
חשוב לציין שבעוד שויזת משקיע E2  מזכה את בעל הויזה ומשפחתו בזכויות רבות, מעצם היותה ויזה שלא למטרות הגירה, לא ניתן לקבל תושבות קבע (Green Card) עם ויזת E2.
למרות זאת, הויזה ניתנת לתקופות של מספר שנים בהתאם לסוג המדינה שדרכה מגישים את הבקשה לויזה (לישראלים הויזה ניתנת במעמד כתיבת שורות אלו לתקופה של שנתיים) עם אפשרות להארכה ללא הגבלה בכל סיום תקופה כל עוד העסק קיים ופעיל.
מהם הקריטריונים לויזת משקיע E2?
ישנם מספר קריטריונים על מנת שמשקיע יוכל לעמוד בויזת משקיע E2 והעיקריים בהם הם:

  • על המבקש להשקיע סכום "משמעותי" בעסק בארה"ב – מה הכוונה בסכום "משמעותי"? הסכום צריך להיות מתאים לסוג העסק שרוצים לבנות ולהיות באופן פרופורציונלי לאופי העסק. כיום מדברים על סכום התחלתי שבין 100-50 אלף דולר לכל עסק. אך כמובן שהמספרים יכולים להשתנות בהתאם לסוג העסק, המדינה שבה פותחים את העסק ואופי העסק.
  • העסק צריך לייצר מקומות עבודה לאזרחים אמריקאיים. אין כמות עובדים מדוייקת שהחוק האמריקאי דורש. אבל חשוב שהעסק לא יספק פרנסה רק לבעל העסק ולמשפחתו, אלא העסק צריך להראות שהוא יכול להעסיק ולספק פרנסה למספר עובדים אמריקאיים במשך רוב שנות פעילותו.
  • נדרשת תוכנית עסקית מקיפה של העסק – זו אחת הדרישות החשובות בבקשה לויזת משקיע E2. התוכנית העסקית צריכה להיות מקיפה ומפורטת ולהיות לפחות ל-5 שנים קדימה ולצפות את עתידו של העסק. התוכנית העסקית כמובן צריכה להיות בשפה האנגלית.
  • טרם הגשת הבקשה לויזת משקיע E2 על המבקש להשקיע בעסק ולהראות פעילות בעסק – דרישה זו היא בעייתית למשקיעים מסויימים שכן מדובר במצב של הביצה והתרנוגלת – מצד אחד כיצד ניתן להשקיע בעסק מבלי שמקבלים את הויזה וישנה וודאות בנוגע לשהיית המשקיע בארה"ב? ומצד שני ממשלת ארה"ב דורשת שהמשקיע כבר יהיה מושקע בעסק טרם הגשת התוכנית. ובכן, ההשקעה הראשונית הנדרשת היא השקעה מסויימת ולא נדרש להשקיע את כל הכסף בעסק בשלב הראשוני. אך כן דורשת להשקיע סכום מסויים ולעשות פעילויות מסויימות טרם הבקשה.

לסיכום, ויזת משקיע E2 הינה אפשרות מצויינת למשקיעים ואנשי עסקים קטנים-בינוניים שמעוניינים להשקיע סכום לא גדול (יחסית) ולקבל אפשרות לעבור לארה"ב וליהנות משני עולמות – גם להיות בעלים של עסק בארה"ב, וגם לחיות בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

עו"ד ניר אביבי

עורך דין ניר אביבי מטפל בויזת משקיע E2 לארה"ב ובמשפט מסחרי, נדל"ן וחוזים.
 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות