מהדורת החדשות של אוביטר סוגרת שבוע בלקט משובח

קטטת הכיסאות בבית המלון מגיעה לשלב האישומים, השופט סולברג לא ידון בערעור של בכרי על ג'נין ג'נין וגם: החוחיות המוגנות שנתפסו במהלך פשיטה משטרתית
מערכת אוביטר |

קטטת הכיסאות בבית המלון "הרברט סמואל" מגיעה לשלב האישומים. שופט העליון נעם סולברג פסל עצמו מלדון בערעור שהגיש מוחמד בכרי על חיובו בפיצוי לשון הרע בעקבות הפצת הסרט "ג'נין ג'נין". שי חרוש, תושב המרכז נאשם כי הצית את בית חברתו לשעבר בגלל שהחליטה להיפרד ממנו. וגם: החוחיות המוגנות שנתפסו במהלך פשיטה משטרתית.

קטטת הכיסאות במלון

לבית המשפט השלום בירושלים, הוגש כתב אישום נגד ארבעה בני אדם, בשנות העשרים והשלושים לחייהם, בגין תקיפה וחבלה של עובדים במלון בו שהו.

על פי כתב האישום, החבורה החלה מגדפת ותוקפת את עובדי המטבח בבית המלון "הרברט סמואל״ לאחר שהעובדים אמרו להם, כי חדר האוכל עתיד להיסגר.

גבריות רעילה

לבית המשפט המחוזי-מרכז, הוגש כתב אישום נגד שי חרוש, בגין הצתה. זאת לאחר שהעלה באש את דירת מגוריה של בת זוגו, בשל העובדה שהחליטה להיפרד ממנו.

בְּבַקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו עד תום ההליכים נכתב כי "מדובר בהצתה בבניין מגורים, בשעה שבה אנשים מצויים בביתם וישנים. מה שמגביר את המסוכנות והחשש לפגיעה בחיי אדם". לשון הבקשה.

שופט העליון פסל עצמו

שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, החליט לקבל את בקשתו של השחקן והבַּמאי מוחמד בכּרי, שלא לדון בַּערעור על פסק הדין, בתביעת לשון הרע, בעקבות הפצת הסרט "ג'נין ג'נין".

זאת בשל מאמר שכתב לפני שבע-עשרה שנים, בו חיווה את דעתו בנושא. השופט סולברג פסל עצמו מלדון בַּערעור אף שציין כי "חשש ממשי למשוא פנים – אין כאן", אך מטעמי "ניקיון הדעת" כלשונו, הוא החליט להימנע מלדון בהליך.

שחרור החוחיות

לוחמי משמר הגבול של המשטרה, יחד עם המִנהל האזרחי ורשות הטבע והגנים, עצרו חשוד, שהחזיק בביתו בַּיישוב ענַאתַא, ארבעים ציפורים מוגנות, ונשק מסוג רובה סער.

במהלך החיפוש, איתרו השוטרים חדר בביתו של החשוד, ובו מספר רב של כלובים וחוחיות, ציפור מוגנת. שש מתוכן חוחיות לבנות, הנחשבות לזן נדיר.

בנוסף נתפּסו במקום גם ביצים של הציפורים המוגנות, שמקומן בטבע. בסך הכל הוערך שווי הציפורים שהוחזקו באופן לא חוקי, בכמאה אלף שקלים.

המשרד לפיתוח זכויות

שופט בית משפט השלום בתל אביב, עדי הדר, הורה לַמשרד לפיתוח הנגב והגליל, לשלם לַצלם ישראל ברדוגו, תשעה-עשר אלף שקלים. לאחר שתמונה שצילם, פורסמה בעמוד הפייסבוק האישי, של השר לשעבר אריה דרעי.
לפני יותר מעשור, ברדוגו ערך מיזם צילומים בקבר רחל. המשרד החליט לפרסם תמונות משם, ללא ידיעתו ואישורו. בית המשפט קבע כי פרסום התמונה פגע בַּזכות המוסרית והכלכלית, וגרמה לברדוגו עוגמת נפש.

ועד כאן מאוביטר להיום. לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות