אישום: האב התעלל בבתו במשך תקופה ארוכה

תושב הנגב נאשם בעבירות של התעללות בקטין ובתקיפה ובין השאר כי חנק את בתו במטפחת ראש, הצליף בה בחגורה וחסם את פיה. הפרקליטות מבקשת את הארכת מעצרו
תנאים למתן צו אימוץ – אימוץ ילדים
אילוסטרציה envato

כתב אישום מזעזע הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד תושב הנגב, בגין עבירות של התעללות בקטין בידי אחראי, תקיפת קטין בידי אחראי הגורמת חבלה של ממש, פציעה בנסיבות מחמירות ואיומים, זאת לאחר שהנאשם אביה של המתלוננת התעלל בבתו במשך תקופה. כתב האישום חושף כי הוא נהג להכות את בתו, חנק אותה במטפחת ראש, הצליף בה בחגורה וקשר את ידיה ורגליה. באחד המקרים אף שלשל את גופה מעל באר מים ואיים עליה כי ישליך אותה לתוכה.

על פי כתב האישום, הנאשם תקף את בתו הקטינה, במספר הזדמנויות, באמצעות חפצים שונים וגרם לפציעתה ולחבלתה. באחת הפעמים, בשל החשד שבתו מנהלת קשר רומנטי אותו היא מסתירה מפניו, הוא חנק אותה באמצעות מטפחת ראש, איים עליה בכלי הנחזה לאקדח והכה אותה בראשה באמצעותו. בהמשך לכך הוא גרר אותה למערה, כשהיא קשורה, והצליף בה בחגורה.

שלשל את גופה לבאר

הנאשם לא הסתפק בכך, ויום למחרת הוביל את בתו, בשעת לילה מאוחרת, כשהיא קשורה בידיה ופיה חסום, לבאר מים הסמוכה לביתו, שלשל את גופה דרך פתחה הצר של הבאר כשהוא אוחז ברגליה וראשה מופנה אל הקרקעית, והחזיק בה כך במשך כדקה. תוך כדי המעשים המתוארים, השמיע הנאשם איומים קשים על חייה.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

10 שנות מאסר להורים שקשרו את בתם למקלחת

במקרה התעללות נוסף שנחשף לאחרונה נידונו הורים לעונשי מאסר לאחר שהורשעו בהתעללות ותקיפה של בתם בת ה 6 מלוד, אשר נמצאה קשורה בחבל במקלחת בית הוריה. במסגרת גזר הדין הוטל על האב 10 שנות מאסר בפועל ועל האם 9 שנות מאסר בפועל, עונשי מאסר על תנאי ופיצויי בגובה 100 אלף שקלים למתלוננת. "למקרא כתב האישום עולה תמונה קשה, בלתי אפשרית להבנה, של ילדה דחויה ושאינה רצויה, אשר חיתה ללא זהות עד ליום שבו אנשי משטרה מצאו אותה קשורה, מתבוססת בצרכיה. הקטינה חיתה בגיהינום של ממש בביתה, כשהפוגעים בה הם בשר מבשרה, אלו שהולידו אותה".

מכתב האישום עלה, כי הנאשם הוא אזרח ישראלי והנאשמת היא אזרחית פלסטינאית אשר שהתה בישראל, לסירוגין, לעתים באישור כדין. הנאשמים הם בני זוג נשואים במשך 8 שנים. מהאישום הראשון עלה, כי בביתם, הנאשמים הזניחו את הקטינה בכך שמנעו ממנה מזון באופן שגרם לה לתת-תזונה קשה שהתאפיינה ברזון, בצלעות בולטות ובבטן שקועה. כתב האישום מתאפיין בתיאורים קשים על שעבר על הילדה בת ה-6 דווקא ממי שאמור היה לדאוג לשלומה – הוריה.

"חבולה בגוף ובנפש"

השופטת מרשק מרום ציינה בגזר הדין כי מעשי ההתעללות והאלימות של הורים כלפי ילדתם בת ה-6 ,שבעטיים הורשעו הנאשמים, הם "יוצאי דופן בחומרתם, אכזריים ומחרידים במהותם, וקשים ומזעזעים בתוצאותיהם".

"מעשים אלו", כך נכתב בגזר הדין, "הותירו ילדה רכה בשנים, שלא חטאה בדבר, חבולה בגוף ובנפש, בשל התנהגות סדיסטית שלא יכולה להיות לה כל סיבה הגיונית לצד הזנחה פושעת, מצידו של מי שאמור היה להעניק לה אהבה-שאינה-תלויה-בדבר ולהגן עליה. בנוסף לפגיעות הפיזיות והייסורים, הנאשמים–ההורים פגעו פגיעה אנושה בנפשה וברוחה של הקטינה, בתמימותה, באמונתה בסובבים אותה וביכולתה לשים מבטחה באנשים מבוגרים".

השופטת הוסיפה כי למקרא כתב האישום "עולה תמונה קשה, בלתי אפשרית להבנה, של ילדה דחויה ושאינה רצויה, אשר חיתה ללא זהות עד ליום שבו אנשי משטרה מצאו אותה קשורה, מתבוססת בצרכיה. הקטינה עברה טלטלות ומעברים בין בית יתומים לבית הנאשמים והמשפחה המורחבת וחוזר חלילה, עד אשר 'זכתה' לעבור עם הוריה לישראל. אלא, שבמקום לקבל חום, אהבה ויציבות – ולו כפיצוי עבור אותן שנים אבודות, הקטינה חיתה בגיהינום של ממש בביתה, כשהפוגעים בה הם בשר מבשרה, אלו שהולידו אותה".

_________________________________________________________________________________

עורך דין שאול דבח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות