הספרית סחרה בקוקאין לרצות את לקוחותיה – ביהמ"ש הסתפק בעבודות שירות

ביהמ"ש השלום בת"א קיבל את עמדת עוה"ד מור עטיה ואסף גל, באי כוחה של הנאשמת, שטען כי לאור הפוטנציאל השיקומי יש מקום לסטות ממתחם העונש שנקבע
%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%9f-%d7%9c%d7%95%d7%99 |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בתל אביב, רועי פרי, גזר שבעה חודשי עבודות שירות וקנס של אלף שקלים, על תושבת המרכז בת 44, ללא עבר פלילי שהורשעה בסחר בקוקאין ושתי עבירות של תיווך בקוקאין. השופט קיבל את דברי הסנגורים, עוה"ד מור עטיה ואסף גל, כי מדובר במקרה שניתן לסטות מהמתחם הכולל שנקבע, לאור הפוטנציאל השיקומי.

שופט בית משפט השלום בתל אביב, רועי פרי, גזר שבעה חודשי עבודות שירות וקנס של אלף שקלים, על תושבת המרכז בת 44, ללא עבר פלילי שהורשעה בסחר בקוקאין ושתי עבירות של תיווך בקוקאין. השופט קיבל את דברי הסנגורים, עוה"ד מור עטיה ואסף גל, כי מדובר במקרה שניתן לסטות מהמתחם הכולל שנקבע, לאור הפוטנציאל השיקומי.

מכירה לשוטרת סמויה

על פי כתב האישום, שוטרת סמויה, הגיעה למספרה בה עבדה הנאשמת בצפון תל אביב, על מנת לעשות טיפול בשערה, ובמהלך השיחה בין השתיים עלה נושא הסמים. כעבור מספר שבועות התכתבו השוטרת והנאשמת באמצעות ישומון הוואטסאפ בעניין מכירת סם מסוג קוקאין. באותו מועד בשעת ערב הגיעה השוטרת לדירתה של הנאשמת שם שהה נאשם אחר בתיק ובאותן נסיבות מסרה הנאשמת לשוטרת נייר טואלט ובו סם מסוכן מסוג קוקאין במשקל 0.68 גרם וקיבלה בתמורה 600 שקלים.

כעבור מספר שבועות, כך מתואר באישום, התכתבו השוטרת והנאשמת באמצעות יישומון הוואטסאפ כאשר השוטרת שאלה את הנאשמת אם תוכל "לארגן אותה". בהמשך אותו יום בערב, שלחה הנאשמת לנאשם הודעה כי השוטרת מעוניינת לרכוש סם והנאשם העביר את מספר הטלפון של השוטרת וזו העבירה לו ומאוחר יותר העביר לה סמים וכן גם בפעם נוספת תיווכה בין הסוכנת לבין אחרת שתמכור לה סמים.

עו"ד מור עטיה

עוה"ד עטיה וגל: "רצתה לרצות את הלקוחות"

הסנגורים, עוה"ד מור עטיה ואסף גל ציינו בטיעונים לעונש, כי מרשתו הינה אישה ללא כל עבר פלילי, אשר מנהלת עסק חוקי של מספרה בביתה והיתה בקשרי הכרות עם הנאשם הנוסף בתיק אשר הוא אשר למעשה עמד מאחורי עסקאות הסם וכל רצונה של הנאשמת היה לרצות את לקוחותיה ללא הפעלת שיקול דעת תוך תיווך בסחר בסמים.

בניגוד לתביעה, עוה"ד עטיה וגל ביקשו מבית המשפט להשקיף על מלוא מעשיה של הנאשמת כאירוע כולל אחד שניתן לקבוע לגביו מתחם עונשי הנע בין מספר חודשים שיכול וירוצו בעבודות שירות ועד לשנת מאסר והפנה לנסיבותיה האישיות של הנאשמת והעובדה שנטלה אחריות מלאה על מעשיה עוד בשלב החקירה ובפתח משפטה תוך חסכון בזמן שיפוטי ניכר.

השופט רועי פרי קיבל את דברי הסנגורים, אולם ציין בפסק הדין כי גם אם מקור הסמים נעוץ באחר, אין להקל ראש במעשיה של הנאשמת אשר על מנת לרצות את לקוחותיה פעלה באופן בלתי חוקי, סחרה בסם קשה ותיווכה בשתי הזדמנויות בסם קשה מסוג קוקאין.

עו"ד אסף גל

השופט רועי פרי: "פרשייה עבריינית אחת"

"פגיעתם של הסמים בחברה רחב היקף", ציין השופט פרי, "הן באשר למשתמש הבודד, משפחתו והמעגל קרוב והן באשר לחברה כולה לאור הפעילות הפלילית של הצרכן המבקש לספק את הדחף לסם ומבצע, לעיתים, על הדרך עבירות נוספות, בעיקר מתחם הרכוש. בנוסף מעגלי הייצור והשיווק של הסם, מייצרים כשלעצמם פעילות עבריינית נרחבת. הסוחרים בסמים הם אלה המביאים לכך שהסמים יהיו זמינים לכל דורש, הם קלים להשגה ומתפשטים בקלות ובמהירות בקרב הציבור".

יחד עם זאת, קיבל ביהמ"ש את עמדת הסנגורים, עוה"ד עטיה וגל ובגזר הדין נכתב: "במקרה שלפנינו, סבורני כי מדובר בפרשיה עבריינית אחת, שקיים קשר הדוק בין המעשים, סמיכות הזמנים, הרקע וההקשר ומשכך יש להשקיף על מכלול מעשיה של הנאשמת, כאירוע כולל אחד. ישנם טעמים כבדי משקל שהביאוני למקם את הנאשמת בתחתית מתחם העונש ההולם ואף לסטות, סטית מה, ממתחם זה לאור פוטנציאל השיקום ובעיקר העובדה כי הנאשמת נטלה אחריות מלאה, בלי משחקים ובלי סיפורים, כבר בשלב החקירה, הודתה בפתח משפטה בדיון המקדמי הראשון ועברה נקי ללא רבב".


לצפייה ודירוג כבוד השופט רועי פרי


 

עו"ד מור עטיה – מור עטיה חברת עורכי דין


עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות