לנצח את המיתון

אין ספק שמיתון גלובלי משפיע, מן הסתם, על כולם אולם מספר צעדים שבעלי חברות ועסקים יעשו יכולים לצמצם את החשיפה לו.
אמיר כהני, שותף מנהל תחום יועצים ב-AUREN ישראל |

התוצר המקומי הגולמי (התמ"ג) עלה בשיעור שנתי של 0.6% בלבד ברבעון השני של 2019. כך עולה מהאומדן השלישי לרבעון, שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). אומדן זה כולל עדכון של נתוני הייצוא, זאת לאחר שבשני האומדים הקודמים לרבעון זה שפרסמה הלמ"ס בחודש שעבר (ספטמבר) ובזה שלפניו (אוגוסט), דווח על עלייה של 1%. אין ספק שמיתון גלובלי משפיע, מן הסתם, על כולם אולם מספר צעדים שבעלי חברות ועסקים יעשו יכולים לצמצם את החשיפה לו.

מה יכול לעשות עסק על מנת לצלוח את המיתון ולצאת מחוזק?

להיות חיוני
כאשר הכלכלה לא יציבה, אך הגיוני שאנשים יבקשו להגן על ביטחונם הכלכלי שעוד נותר להם. בענף השירותים, למשל, אחת הדרכים היא להוכיח כי המוצר או השירות שאתה מציע הם חלק מהפתרון ומנגד להראות מה יהיו ההשלכות שעלולות להתרחש אם לא תרכוש את השירות מוצע. כבעל עסק מומלץ לך לבדוק מה קורה לעסק שאינו רוכש את המוצר או השירות שאתה מציע ואת התוצאות תחלוק עם שאר הלקוחות. אם אכן קיים הבדל אזי לקוחותייך יבינו את התוצאות שיבואו מהימנעות מקניה וירכשו ממך את המוצר או השירות.

השקיעו בעתיד
מניסיון העבר, מיתון ממוצע נמשך בין שנה לשנתיים. חברות שלא יצליחו להשקיע, באופן שוטף, בשיפורים עסקיים, בהכשרה ותהליכי שיווק ימצאו הרחק מאחור כאשר הכלכלה תתאושש. עסק חייב תמיד לבדוק כיצד אפשר לשפר את יעילותו בזמן המיתון כך שיביא תוצאות טובות יותר בהמשך ובמיוחד בעת יציאה מהמיתון.

חפש הפניות
בימינו עסקים רבים מניחים שאין מכירות בעת מיתון או האטה, ולכן יפסיקו לנסות למכור ויושבים "על הגדר". אמנם קשה יותר להגיע למכירות אולם יצירת קשר דווקא עכשיו יכולה להשתלם בעתיד. יתר על כן, הקטנת תקציב הפרסום ומיקוד ביצירת הפניות מלקוחות/חברים/ממליצים עשויות להיות הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות על מנת לייצור לקוחות. יש גם ליצור תוכנית המתגמלת את הלקוחות הנוכחיים על הפניות שהם יבצעו.

קנו חברות חלשות
צור בסיס מזומנים כעת כך שאם יהיה באפשרותך לרכוש חברות חלשות בעת מיתון ולשלב אותם בפעילותך זה יוכל להוות מנוף נהדר לצמיחה עסקית.

שפרו את הצעות התמחור וההחזר על ההשקעה שלקוחות יקבלו ממכם
לעיתים קרובות לקוחות מטילים ספק במחיר המוצר או השירות מכיוון שהם לא תמיד יכולים לקשור אותה לתוצאה עסקית. לדוגמה, שמעתי על חברת יחסי ציבור שמחייבת רק עבור מיקומים, לא עצות, כתיבה או פיתוח אסטרטגיה. גישה זו מאפשרת לסוכנות לגבות תשלום נוסף עבור שירותיה, אך הלקוחות יודעים מראש מה התוצאה שהם מקבלים.

היה נאמן לעובדים והתמקד בשימור העובדים שלך
שקיפות מלאה עם העובדים שלנו תוביל לסיכוי גבוה יותר שהם יעמדו יחד עם בעלי העסקים בתקופה זו.

שמור על סביבה מהנה
כאשר חברות מפסיקות את הפעילויות לעובדים זה משפיע לרעה על ביצועי העבודה שלהם. אם ערכתם אירועים לעובדים במשך שנים, המשיכו באירועים אלה. עקביות בפעולות אלו תעודד את הצוות שלך לספק שירות עקבי ללקוחות.

נצל את יתרון הקוטן
חברות קטנות זריזות יותר מחברות גדולות מכיוון שהן אינן מנוהלות על ידי שכבות ניהול מרובות ויחידות הפעלה, כך שהם יכולים לקבל החלטות עסקיות במהירות באיתור הזדמנויות חדשות.

אל תשאיר מקום לספק
המתחרים ינצלו כל מצב ויהיו אגרסיביים יותר בהבטחות ללקוחותיך במהלך המיתון, אל תעשה עבורם את העבודה על ידי חוסר תקשורת שוטפת עם הלקוחות. להפך, הגדל את תדירות התקשורת עם הלקוחות שלך.

אין מתנות חינם
אם המוצר או השירות שלך מביאים תועלת, שווה לחייב עבורו, אפילו בזמן מיתון. עם זאת, עבור לקוחות ותיקים שמתקשים לשלם את עלות השירות כדאי להציע הנחות והסדרי תשלום. עם זאת, הציעו אפשרות זו כהטבה חד פעמית.

טיפ בונוס: שחרר לקוחות לא ריווחים
הדחף הטבעי הוא לשמור על כל לקוח, אך השתמש בזמנים קשים כגון מיתון לניתוח בסיס הלקוחות שלך ולברר אילו הם הרווחיים ביותר ואילו עולים לך כסף.

לסיכום
מיתון זה לא דבר נעים אולם בעלי עסקים חכמים ממנפים תקופות אלו ליצירת גידול עסקי במקום לשבת ולקטר על מצב השוק.

אוריין ישראל מבית פירמת AUREN International הינה פירמת מומחים בינלאומית, עם גלריית אנשי מקצוע רב-תחומיים בעלי ניסיון במיסוי הישראלי והבינלאומי, יעוץ עסקי, שיווקי וניהולי, פיננסי, חשבונאי, ביקורת ומשפטי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות