הדיון בהנגשת מערת המכפלה דורש את התערבות גבי אשכנזי

חברת הכנסת קטי שטרית פנתה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון, גבי אשכנזי, לקיים דיון נוסף להנגשת מערת המכפלה ולקדם את הנושא.
רונן חן |
חברת הכנסת קטי שטרית

 
בפנייתה אל יו"ר ועדת חוץ וביטחון, גבי אשכנזי, ביקשה ח"כ שטרית לקיים דיון נוסף אודות הנגשת מערת המכפלה. ח"כ שטרית מקבלת פניות על בסיס יומי מאנשים עם מוגבלויות, שאינם יכולים להתפלל במקום.
 
בפנייתה ציינה ח"כ שטרית כי "מדובר בנושא הומניטרי לחלוטין אשר לא מתקדם כבר שנים רבות". עוד ציינה שהמינהל האזרחי לא מקדם את הנושא חרף החלטות הוועדה. ח"כ שטרית פנתה באופן אישי לרב אלוף במיל' גבי אשכנזי: "זהו נושא שאין עליו ימין ושמאל. מי שהוביל אלפי חיילים בשדה הקרב וחינך דורות של חיילים אמור להציב את הנגשת מערת המכפלה בצמרת סדר העדיפויות. אנשים רבים מחכים ומייחלים ליום שבו יוכלו להתפלל במקום הקדוש הזה".

כזכור, פנה אתמול היועמ"ש של ארגון בצלמו עו"ד מיכאל ליטווק מכתב למשנה ליועמ"ש ובו דרישה ברורה לאשר מידית את הנגשת מערת המכפלה.

במכתבו כתב יועמ"ש בצלמו שבלי להיכנס בכלל לסוגייה האם זכותו של הדרג הפוליטי למנוע פינויי מאחזים או לא ככל שעמדת היועמ"ש הינה שחובה לאכוף את החוק ככתבו וכלשונו חובה מיידית על מערכת הביטחון להנגיש את מערת המכפלה. כזכור ציין עו"ד ליטווק מלבד ההיבט של העוול המוסרי מדובר בעבירה חוקית שכן חוק שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבליות קובע חד משמעית שחייבים להנגיש מבני ציבור .אלוף הפיקוד חתם על צו המחיל את החוק גם ביו"ש ולכן אין כל ספק שהמערה חייבת בהנגשה. בנוסף מדינת ישראל חתומה על אמנה בינלאומית בעניין המחייב אותה לפעול שכלל מבני ציבור ברשותה יהיו נגישים יחד עם זאת המערכת המשפטית קבעה שנושא זה נתון לידי המערכת הפוליטית והמדינית ומסרבת להתערב בעניין.

לסיכום מדגיש עו"ד ליטווק שהוא מצפה שהשמנה ליועמ"ש עו"ד ארז קמיניץ יוציא מכתב מיידית לראש הממשלה ושר הביטחון שיאשרו את הנגשת מערת המכפלה.

ככל שהחוק חייב להיות שיוויוני עליו לחול גם בזכויות ולא רק בחובות

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות