בוא חייל אני אדקור אותך אמר הבדואי למ"כ שהגן על עצמו ומצא את עצמו במעצר

אילוסטרציה

המשטרה הצבאית עצרה מ"כ וחיילים נוספים  לאחר שאלו הגנו על עצמם ומנעו פגיעה בחיילים ואזרחים. בלילה שבין רביעי לחמישי בשבוע שעבר חזרו החיילים מהלוויתו של הנער אשר חזות שנפטר ממכת ברק. קרוב משפחתו  של חזות משרת בנצח יהודה ומחלקה של החיילים הגיע לנחם את האבלים. בעת שחזרו ועצרו להפסקה בתחנת הדלק דביר, התגרו בחיילים קבוצה של צעירים בדואי  שהיו במקום וקיללו את החיילים. בשלב מסוים צעק אחד הצעירים הבדוואי למ"כ:"בוא חייל אני אדקור אותך". או אז ומתוך חשש שהצעיר הבדואי  מתכוון לממש את כוונתו החל המ"כ לחתור למגע ועצר את הבדוואי כאשר בשלב זה החלו הצעירים הבדוואים לנסות לתקוף את המ"כ וחייליו הגיעו להגן עליו ועל חייהם.
 
האירוע הסתיים לאחר שהחיילים גברו על הצעירים  הבדואים  ואף ערכו חיפוש וגילו שאין לצעיר שאיים סכין. בשלב זה בהוראת המ"כ עזבו החיילים את המקום אולם לאחר ששבו לבסיס נתקלו בהפתעה כאשר הקצינים שלהם כינסו אותם וטענו כי התקשורת עשויה להתעניין בכך וזה עשוי להזיק ליחידה. אתמול הגיעו שוטרי מצח ועצרו ועיכבו 18 חיילים המומים לחקירה כאשר מרביתם נותרו במעצר במשך הלילה.
 
עורך הדין של המ"כ איתמר בן גביר אומר הבוקר כי :" שוב מדובר בהפקרת לוחמים. המ"כ עשה מה שמצופה ממנו והגן על עצמו ועל חייל. אם היה בורח הרי שזו הייתה רשלנות והפקרות אך כנראה שצה"ל מעדיף חיילים מתים מאשר חיילים שמבצעים את תפקידם" עורך הדין בן גביר תוקף בחריפות את המשטרה הצבאית החוקרת ואת ההחלטה לעצור את החיילים. "מדובר בשערורייה. רק בישראל ברירת המחדל זה לעצור חיילים ולהאמין לפורעים שביקשו לפגוע בהם במקום לתת גב ללוחמים שביצעו את תפקידם"

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות