קטטה ברהט בין חיילי חטיבת כפיר לבדוואים

המשטרה הצבאית החוקרת ומשטרת מרחב נגב חוקרים תלונות הדדיות של קטטה שפרצה בין לוחמי יחידת כפיר לקבוצת בדואים בתחנת דלק ליד רהט. שני הצדדים מאשימים זה את זה בליבוי הקטטה.
חנן לוי |
סיכת לוחם חטיבת כפיר

על פי הבדואים קבוצה של חיילים מיחידת "כפיר" צעקו "מוות לערבים", ותקפו שבעה צעירים בדואים בתחנת הדלק דביר בנגב, התקרית התרחשה בלילה שבין רביעי לחמישי סמוך לשעה 1:30, כאשר מיניבוס ועליו 25 חיילים הגיע לתחנת הדלק החיילים ירדו להתרענן בחנות הנוחות באותה עת, ישבה קבוצה של צעירים, בני 17 עד 25, מרהט, במקום על פי החשד של מצח המתבסס על טענות הבדואים תקפו החיילים את היושבים במקום על רקע גזעני ואף היכו אותם עם נשקם.

אחד המותקפים סיפר:״ הם התחילו לקלל, אמרו שבכל מקום שאליו אנחנו מגיעים רואים ערבים, 'ערבים מסריחים', 'מוות לערבים'. אמרנו להם, תוך שאחד מאיתנו מצלם את התקרית, 'למה אתם מקללים', ואז כל חמישה חיילים התחילו לתקוף אחד מאיתנו, כאשר אחד מהם מאיים עם נשק על הראש. ראינו את המוות מול העיניים. הם לא הסתפקו בכך, כאשר המתדלק הערבי ניגש כדי להפריד, תקפו אותו גם בקת של הרובה – ולאחר מכן ניגשו לאדם שמתדלק את רכבו, והוא צעק להם 'אני יהודי כמוכם', ורק כך הוא ניצל. פשוט ההתנהלות שלהם הייתה מתוך גזענות ושנאת ערבים".

אביו של הקטין בחבורה סיפר: "החיילים היו עם כיפה על הראש, והפגינו גזענות מכוערת. הבן שלי שאל את אחד החיילים 'מה אתה אומר' ואז הוא התנפל עליו בגיבוי חיילים אחרים, והתחילו לתקוף אותו. הם שברו לו את הטלפון עמו הוא צילם. הבן שלי סובל מסיוטים עד עכשיו. יש לו סימן של רובה על הגוף".

המתדלק וגם חבורת הצעירים הערבים הגיעו לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה, שם נבדקו כאשר הם לטענתם סבלו מחבלות בגוף. לאחר מכן, הם ניגשו לתחנת משטרת רהט שם הגישו תלונה. מהמשטרה נמסר, כי התלונה הועברה למשטרה הצבאית החוקרת שפתחה בחקירת התקרית.

הורי החיילים מכפיר לא שותקים. ומסרו את גירסת החיילים
הורי החיילים מוסרים שסיפור הבדואים הוא שקר וכזב, אינו תואם לא את סיפור ילדיהם ״ולא את דרכם המוסרית של בניהם.״

על פי ההורים:״החיילים נסעו במיניבוס ועצרו להתרעננות בתחנת דלק בדרום.בזמן ההתרעננות הם נכנסו לקנות דברים בחנות של התחנה שם ישבו קבוצת נערים בדואים.הנערים הבדואים נעצו עיניים בחיילים ואף שאלו שאלות מוזרות את החיילים.לקראת סיום ההתרעננות בזמן שכבר כול החיילים עלו למיניבוס חוץ משניים אחרונים התחילו הבדואים לקלל את שני החיילים שנותרו לבד ואחר כך אף אימו עליהם בדקירות סכין בזמן שחלקם מכניסים ידיים לכיסים.בתגובה שני החיילים הסתובבו לעבר הבדואים כדי לא לקבל סכין בגב, אחד מהבדואים ניסה לתפוס באחד החיילים חברו בא לעזרתו והתחילה ההתגוששות ביניהם. לבנתיים החיילים במיניבוס זיהו את הבלאגן וירדו במהירות לעזרת חבריהם.לאחר שהניסו את הבדואים לתוך התחנת דלק בדקו שאין יהודים בתחנה כדי שלא יפגעו מתגובת נקמה של הבדואים.לאחר מכן עלו החיילים בחזרה למיניבוס כדי להמשיך בנסיעה לפעילות מבצעית.משם החיילים מיהרו לפעילות מבצעית ולא יכלו לעסוק בטיפול כולל של האירוע.

מעבר לכך ההורים ציינו שהבנים סיפרו שהבדואים צעקו לעבר החיילים "יהודים מסריחים", "בואו לרהט ונהרג אותכם".

ההורים מוסרים שהם מחזקים את בניהם שמוסרים את נפשם למען עם ישראל ומדינת ישראל, ואינם מוכנים שאיומי דקירה בסכין וקללות על חיילים יעברו בשתיקה. הם קוראים למשטרה לחקור את הבדואים ולנהוג בהם ביד קשה ״

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות