המדינה ערערה על גז"ד של מורשע בסחר בסמים אך נדחתה

שופטי המחוזי בת"א דחו את ערעור הפרקליטות על קלות העונש של הנאשם וקיבלו את עמדת הסנגורים, עוה"ד מור עטיה ואסף גל, לפיה התערבות בעונש תפגע בשיקומו
%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%94-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
סחר בסמים קוקאין
סחר בסמים, אילוסטרציה envato

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב, דחה את ערעור המדינה על חומרת העונש שהוטל על מורשע בסחר בסמים. השופטים קיבלו את טענות הסנגורים עורך דין מור עטיה ועורך דין אסף גל והותירו את תקופת המאסר על כנה.

הנאשם הורשע בבית משפט השלום בשני תיקים, שמכילים ביחד 8 אישומים כאשר ב-6 מהם הנאשם סחר ב-6 הזדמנויות וסיפק ב-3 הזדמנויות סמים מסוגים שונים, MDAM, קנביס ועוד. בשני אישומים נוספים הנאשם החזיק סמים מסוגים שונים שלא לצריכה עצמית. בית משפט השלום גזר על הנאשם שנת מאסר.

עו"ד מור עטיה

 

הפרקליטות: ענישה מקלה

בערעור שהוגש על ידי הפרקליטות, נטען כי מדובר בענישה מקלה, אשר "אינה עונה על דרישת ההלימה ואינה הולמת את נסיבות החומרה של ביצוע העבירות שביצע הנאשם" ועל כן יש להחמיר את רכיב המאסר בפועל.

עוד נטען על ידי הפרקליטות, כי הנאשם ניתק את הקשר עם שירות המבחן לאחר שנשלח לעוד תסקיר שדיבר על ניתוק קשר עם שירות המבחן וכל הניסיונות ליצור עמו קשר עלו בתוהו וכן הוא מסר דגימות שתן שפסלו אותם ולאחר מכן נבדק שנית כאשר בדיקות השתן שביצעו לו עלו עם ממצאים חיוביים של סמים.

עוה"ד עטיה וגל: "עובר טיפול"

מנגד, טענו הסנגורים עורכי הדין מור עטיה ואסף גל כי מדובר בגזר דין חריג מבחינת היקף הנימוקים שבו והוא מכיל פסיקה ושיקולי מדיניות ונסיבות אישיות. הסנגורים ציינו כי הפרקליטות סירבה לתסקיר משלים. לטענתם, הנאשם נמצא בהליך שיקום ובבית הכלא הוא אימץ כל קבוצה טיפולית שאפשרו לו לרבות שינוי דפוסים. כיום, לשיטתם, הוא נמצא באגף נקי מסמים וכל חמש הבדיקות שהוא מסר, היו נקיות.

עו"ד אסף גל

"יש למשיב כדורים לקשב וריכוז למשל והוא מסרב לקחת כי הוא רוצה להיות נקי מכל כדור, אפילו כדור במרשם. חבל שבית המשפט לא יכול להתרשם מהנתונים האלה ממקור מוסדי כמו שההגנה רצתה וזה לא התאפשר לה. כשמדובר על הליך שהוא רכבת הרים ממש של עליות וירידות והיום אנחנו נמצאים בנקודה העליונה למה שבית המשפט לא ידע מזה?", ציינו עורכי הדין גל ועטיה.

כאמור, בסופו של דבר, הרכב השופטים, קיבל את טענות עורכי הדין מור עטיה ואסף גל ולא החמיר בעונש המאסר של הנאשם, אלא רק בקנס הכספי, זאת בין השאר בשל מצבו הרפואי, אשר ביחד עם מחלת הקורונה, יוצרים עבורו סיכון וקושי מיוחד בריצוי המאסר.


עו"ד מור עטיה – מור עטיה חברת עורכי דין


עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות