ח"כ איילת שקד מתייחסת לפרשת נעמה יששכר

ח"כ איילת שקד

"לא עסקתי בפרשה של נעמה יששכר כי לא הייתי שרת משפטים, אבל כן עסקתי בפרשה של אלכסי בורקוב ואני לא רוצה להרחיב מעבר לעובדה, שלפני כ3- 4 שנים קיבלנו בקשת הסגרה מארה"ב, אני חתמתי על תחילת תהליך, יש לציין שזהו הליך ארוך, אח"כ מתקיים הליך משפטי בבית משפט אשר מחליט האם אותו עציר הוא בר הסגרה או לא . אם הוא בר הסגרה, שר המשפטים צריך לחתום האם להסגיר אותו ואז מסגירים אותו. אני חתמתי את החתימה הראשונה ואז החל ההליך ההסגרה של אלכסי בורקוב בבית המשפט. כאן הרוסים פנו אלי וביקשו שלא נסגיר אותו לארה"ב ולאחר מכן ביקשו שהוא יוסגר לרוסיה.
באשר לפרשת נעמה יששכר, זהו מקרה רגיש ורה"מ בעצמו מטפל בנושא. באופן כללי חשוב לציין שסמכות ההסגרה היא סמכות מדינית. שר המשפטים הוא זה שאחראי  להפעיל את אותה סמכות".
שקד הוסיפה כי "ממשלת ישראל צריכה לעשות הכל כדי להחזיר נעמה הביתה או שיקלו בעונשה.
שקד ציינה שיש למעשה 3 אפשרויות:
1. העירעור של נעמה יתקבל בערכאה עליונה ברוסיה
2. נשיא רוסיה יענה לבקשת נשיא מדינת ישראל ויחתום על חנינה.
3. העברת אסירים. "אני כשרת משפטים ניסיתי ככל יכולתי, לבצע העברה,
עבור כל אסיר שנמצא בחו"ל,  בכדי שירצה את עונשו בארץ. לא תמיד זה מצליח, כמו במקרה נתי חדד מטבריה שלצערי עדיין לא נפתר ואני כחברת כנסת עדיין מטפלת בנושא".
עו"ד ניר יסלוביץ מומחה למשפט פלילי בינלאומי משתומם למקרא גזר הדין שניתן בעניינה של נעמה יששכר "עולה כי מערכת המשפט ברוסיה ככל הנראה באה איתה חשבון מאחר וישראל סירבה לקיום ״עסקת חליפין״ עם ההאקר הרוסי המוחזק במעצר בישראל. אי לכך עולה כי נעמה יששכר מוחזקת ברוסיה כבת ערובה כך ולא אחרת בעוד העונש שהושת עליה הינו בלתי מידתי ובלתי מוצדק בעליל. בנסיבות המקרה יש לפנות באופן מיידי לבית הדין לזכויות אדם בשטרסבורג מאחר ונסיבות המקרה מעלות כי רוסיה פגעה בזכות של נעמה למשפט הוגן בעוד מערכת המשפט הרוסית הרשיעה את נעמה לא בשל נסיבות המעשה אלא אך ורק מאחר וישראל לא שחררה את העצור הרוסי. יודגש כי בנסיבות דומות בית הדין הבינלאומי מתערב בהליך בלתי הוגן ואין ספק שזה בדיוק המקרה הדומה שיש לפנות לבית הדין על מנת לפעול לשחרור של נעמה , במיוחד בשים לב לכך שרוסיה אינה מכבדת זכויות בסיסיות לקיום משפט הוגן"
ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר בקשה רשמית, בשמו ובשם נשיא המדינה ראובן ריבלין, לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ובה הם מבקשים הענקת חנינה לנעמה יששכר ואת החזרתה לישראל. ‏משפחתה של נעמה יששכר: ״אנו מודים לראש ממשלת ישראל על הנחישות כמדינאי והחמלה כאדם וכאב לילדים. מקווים שמערכת היחסים הטובה של ראש הממשלה עם הנשיא פוטין תסייע להוציא את נעמה מהכלא הרוסי בימים הקרובים, לאחר שהוגש נגדה כתב אישום על עבירה שכלל לא ביצעה״

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות