24 מיליון שקלים פיצוים למשפחות הרוגי אסון נחל צפית

המדינה וחברת הביטוח של המכינה הקדם צבאית בני ציון ישלמו את הפיצוי למשפחות הנספים במסגרת הליך גישור ארוך. משפטם הפלילי של מנהלי המכינה עדיין נמשך
מעיין לביא |
ההרוגים באסון נחל צפית

בתום הליך גישור ממושך ומורכב שארך כשנה, נתקבל אישור החשב הכללי במשרד האוצר להמלצת פרקליטות לפשרה בין 9 משפחות הנספים ופצוע אחד באירוע נחל צפית, לבין המדינה וחברת הביטוח של המכינה הקדם צבאית בני ציון. לתובעים ישולם סכום כולל של כ-24 מיליון שקלים, כאשר חברת הביטוח תישא בחלק הארי של תשלום הפיצויים לתובעים, בסך כ-18 מיליון שקלים, ואילו המדינה תישא ביתרה בסך של כ-5.8 מיליון שקלים.

כזכור, אסון נחל צפית אירע במהלך טיול גיבוש של מועמדים ללימודים במכינה הקדם צבאית בני ציון שהתקיים ב-26 לאפריל 2018. באסון השטפון נספו תשע נערות ונער – שמונה תלמידי כיתה יב' ושתי חניכות במכינה.

11 תביעות נזיקין

בחודש פברואר 2020 הוגשו לבית המשפט המחוזי מרכז 11 תביעות נזיקין, אשר עשר מתוכן הן של עיזבונות הנספים באסון ותביעה אחת של נפגע, כנגד משרדי החינוך והביטחון, וכן נגד מנהל המכינה יובל כהאן, המדריך אביב ברדיצ'ב, העמותה המפעילה את המכינה וחברי הוועד המנהל של העמותה.

אסון נחל צפית

לאור נסיבות התביעה, סברו הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות ובמשרדי הביטחון והחינוך, כי ראוי לחתור להסדר פשרה ראוי והוגן מחוץ לכותלי בית המשפט, אשר יחבוק את כלל המשפחות והנפגעים אשר הגישו את התביעות ויחסוך מהם עינויי דין קשים ארוכים.

ועדת בדיקה למניעת אסונות

לפיכך, טרם ניהול ההליך בבית המשפט, פנו התובעים, וכן חברת הביטוח שביטחה את המכינה ופרקליטות מחוז מרכז אשר ייצגה את המדינה, להליך גישור בפני המגשר עוה"ד רם הורביץ. בעקבות הליך הגישור המורכב והרגיש, הגיעו הצדדים להסכמות לפיהן התביעות תסולקנה מחוץ לכותלי בית המשפט, כאשר לתובעים ישולם סכום כולל של כ-24 מיליון שקלים.

יש לציין כי במקביל להסדר הפשרה שהושג, מתנהל בימים אלה הליך פלילי נגד מנהל המכינה, יובל כהאן והמדריך אביב ברדיצ'ב. נגד השניים הוגשו כתבי אישום המייחס להם עבירות של המתה בקלות דעת וגרימת חבלה חמורה, וזאת בשל אחריותם למותם של עשרה מתלמידי המכינה ומהמועמדים ללמוד בה, ופציעתם של שניים מהם.

בנוסף לכך, לאחרונה הוקמה ועדת בדיקה למניעת אסונות תוך כדי פעילותן של מכינות קדם צבאיות. ממשלת ישראל העניקה לוועדת הבדיקה סמכויות של ועדת חקירה, וזאת כביטוי להכרתה של המדינה בחומרת האסון ובחשיבות בחינתו.

_____________________________________________________________________________

עו”ד אופיר פרל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות