מה בכותרות? המהדורה היומית של אוביטר ל-12 ביולי 2021

האמנם נכונה טענת עו"ד ג'ורנו כי המדינה מממנת תביעות השוטרים? מותר לרב הכותל להוציא צו הרחקה? והאם מותר להשמיע הודעות שיווק בהמתנה לתמיכה טכנית?
%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%9b%d7%aa-%d7%90%d7%95%d7%91%d7%99%d7%98%d7%a8 |
זוג חד מיני הומו להטב להט"ב
אילוסטרציה envato

הערב במהדורה – ניסיון אינוס חולה סיעודית, חוק הפונדקאות גם לבני זוג מאותו מין, עו"ד טען כי המדינה מממנת את תביעות השוטרים בהוראת המפכ"ל, רב הכותל הוציא צו הרחקה מהכותל ללא סמכות, והאם הודעות שיווקיות בהמתנה לתמיכה טכנית נחשבות לפרסומות?

מפעל לתביעות דיבה

עכשיו לסיפור על עורך הדין שנדרש להגן על מה שאמר בטלוויזיה. עורך הדין יוני ג'ורנו התראיין בערוץ רשת 13, סיפר שהוא מתמחה בתביעות דיבה של שוטרים נגד אזרחים וטען כי "ישראל מממנת תביעות לשוטרים בהוראת המפכ"ל". על פי בקשה שהוגשה לבית המשפט, נדרש עו"ד ג'ורנו להמציא את המסמכים המחזקים את טענות ומוכיחים את המימון המדובר.

עורכת הדין שני רופא, שמייצגת את אחד האזרחים הנתבעים, אמרה כי "לא יעלה על הדעת ששוטר, שנפגע לכאורה במהלך עבודתו כעובד ציבור בעת מילוי תפקידו, יגיש תביעה אזרחית חיצונית לצורך עשיית עושר בלבד".

ניסה לאנוס מאושפזת

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגש כתב אישום נגד יגרמל אלמו, תושב ירושלים, בגין ניסיון אינוס של חולה סיעודית תוך ניצול מצבה המונע ממנה לתת הסכמה חופשית, וכן מעשה מגונה בחולה סיעודית אחרת. לפני כשבועיים, התפרץ הנאשם לבית החולים הסיעודי "הרצוג" בירושלים והחל תוקף את המטופלות. אחות שהבחינה במעשיו הפעילה את מערכת האתראה ואלמו נמלט מהמקום.

ניצחון גאה

בשורות טובות לקהילת הלהט"ב ולחובבי השוויון בכלל: בית המשפט העליון קבע כי בתוך כחצי שנה, יבוטלו ההגדרות הקבועות בחוק, המדירות גברים יחידים ובני זוג מאותו מין מגישה להסדר פונדקאות. זאת, בהמשך לפסק הדין החלקי שניתן לפני למעלה משנה ובו נקבע, כי הסדר הפונדקאות פוגע באופן בלתי חוקתי בזכות לשוויון ובזכות להורות של קבוצות אלה. בדבריו הדגיש בית המשפט כי "לא ניתן להשלים עם המשך הפגיעה הקשה בזכויות אדם הנגרמת כתוצאה מהסדר הפונדקאות הקיים".

רב הכותל לא קובע

בית משפט השלום בירושלים קבע כי לממונה על המקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ"', אין סמכות להוצאת צווי הרחקה מרחבת הכותל המערבי לפרק זמן משמעותי, והורתה על ביטול כתב אישום נגד ירון ללוש, שהועמד לדין על כך שנכנס לרחבת הכותל למרות אותו צו. בהחלטת בית המשפט נכתב "בהיעדר סמכות למתן הצו, לא הפר הנאשם הוראה חוקית עם הגעתו לרחבת הכותל המערבי".

קהל שבוי

ונסיים עם שאלה שאולי הציקה לכולנו פעם. מה נחשב כפרסומת? בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים דחה תביעה של לקוח חברת בזק שטען כי הודעות שיווקיות שהושמעו לו כשפנה טלפונית לתמיכה טכנית הינן בגדר פרסומות, ולכן ראוי שיפוצה על האזנה להם. בהחלטת בית המשפט נכתב כי "אם משרד התקשורת רואה לנכון לאסור את הנטען על ידי התובע מצופה שיהיה הדבר כתוב בתנאי הרישיון".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות