"אני יכול להבין את הפרקליטים, לא יכול להבין מניעת תחרות"

עו"ד אייל בסרגליק, סנגור פלילי מוביל ועד לא מזמן מועמד לתפקיד פרקליט המדינה, מתארח בפודקסט "קצה חוט" וגם מרמז על יעד חדש
מאור צור וברהנו טגניה.

עו"ד אייל בסרגליק, המתמחה בתחום הצווארון הלבן והמשפט הפלילי יודע דבר או שניים על הפרקליטות ועל המתרחש בה, ככה זה כשמתנהלים מולם לאורך שנים.

על רקע שביתת הפרקליטים שהחלה בשבוע שעבר הוא מתארח בפודקסט של מאור צור וברהנו טגניה "קצה חוט" וחווה את דעתו. "המערכת", הוא אומר, "חייבת לעבור שינוי".

זו לא הפעם הראשונה שהפרקליטים מודיעים על שביתה.

לרוב הדבר מגיע על רקע הנחיות ושינויים במבנה הפרקליטות. גם עתה, הרקע לשביתה הנוכחית הוא החלטת נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ לאפשר למשפטנים במשרדי הממשלה לגשת למכרזי הפרקליטות ללא ניסיון רלוונטי.

"הפרקליטות צריכה להיות פתוחה לכולם"

בסרגליק: "אומרים פרקליטים בכירים ובצדק, אנחנו עבדנו שנים על גבי שנים ובמקום זאת פותחים את המכרז לכל דיכפין. הם אומרים עבדנו כל השנים ובסוף מישהו אחר יגיע וייכנס לתוך הטריטוריה הזאת?".

צור: "מי שטוב, שיתקדם בתפקיד. בשיפוט זה לא אותו הדבר? יש לך סנגורים שהולכים להיות שופטים ופרקליטים שהולכים להיות שופטים.

בסרגליק: "אני מסכים לגמרי, אני בעד. אני שומע את הדעות של כל הצדדים. אני חושב שהפרקליטות צריכה להיות פתוחה לכולם. פתחו לסנגורים את השיפוט והנה אנחנו רואים שיש לזה השפעה חיובית, יש להם עמדות מתונות יותר לפעמים, והשינוי הזה הוא בסופו של דבר מבורך. הוא שינוי שהוא נכון ושינוי שיכול להוביל לתוצאה טובה".

טגניה: "התחושה היא שבפרקליטות כל פעם שיש איזה שהוא שינוי – אז הם קודם כל אומרים לא…".

בסרגליק: "אני מסכים איתך שזה גוף שמאוד לא אוהב שינויים, זה גוף שקשה מאוד לשנות. אין ספק שהפרקליטות היא מקצוע, גם סנגוריה היא מקצוע – זה לא מקצוע שונה בהרבה רק האינטרסים שונים. בסופו של דבר אני גם יכול להבין את הפרקליטים אבל אני לא יכול להבין את מניעת התחרות. כמו גם לא יכול להבין איך אנחנו שיכולים לקבל כל ביקורת שיפוטית ותקשורתית והכל – והם לא. זה לא יכול להיות. המערכת חייבת לעבור שינוי. אני מדבר כל יום עם פרקליטים ובכירים – והרבה מהם משדרים קול אחר".

פגישה עם גדעון סער?

“אתם זוכרים שעד לא מזמן גם אני התמודדתי לתפקיד פרקליט המדינה?

קשה למערכת לקבל שינוי והיא לפעמים מגיבה בצורה מאוד אגרסיבית. תראו מה קרה עם גרסטל, תראו מה קורה עכשיו עם רוזן, כמה מנסים לצמצם את הסמכות שלו ומנגד יש הצעת חוק להגדיל את הסמכות שלו כדי שלא יהיה את הבג”ץ שהיה רק לאחרונה. זאת אומרת שיש מאבק אימתני בין מי שדורש ובצדק ביקורת על הפרקליטות, לבין אלה שאומרים שהכל תקין והמערכת נפלאה”.

יד יעד חדש? עו"ד אייל בסרגליק

טגניה: "אתה כסנגור רואה כל הזמן לנגד עינייך איך את מזכה, איך למזער נזקים. איך מחר, למשל קשה לי לראות אותך כפרקליט מחוז תל אביב, אתה נחמד מדי”.

בסרגליק: "בגלל זה כמעט הייתי פרקליט המדינה? עוד מעט תפקיד היועץ המשפטי לממשלה מתפנה אז נראה…".

טגניה: "יש לך ביומן כבר פגישה עם גדעון סער?

בסרגליק: "הכל יהיה בסדר. התפקיד של סנגור, במיוחד למי שמצליח מאוד בתיקים שלו, זה קודם לחשוב כמו שופט, אחר כך כמו תובע ורק בסוף כסנגור. קשה לך לראות אותי כתובע.. אמרו לי בזמנו שמפחדים לראות אותי בצד השני כי אז הפרקליטות תהיה ממש ממזרה כזאתי".

לאתר אייל בסרגליק – משרד עורכי דין לחצו כאן.


עו"ד אייל בסרגליק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות