בעלת לקות שמיעה ודיבור חשודה בגניבה מקשישים

ביהמ"ש השלום באשקלון האריך ה-6 ימים את מעצרה של אשרה אמר, חרשת אילמת בת 60 מאשדוד, החשודה כי המתינה לקורבנות ליד כספומטים וחטפה את כספם
נעמה כהן |
כספומט (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה), צילום: פלאש 90

שופטת בית משפט השלום באשקלון, דורית בונדה, האריכה בשישה ימים, את מעצרה של אשרה אמר, חרשת אילמת, בת 60 מאשדוד, בחשד שביצעה גניבה של כספים במספר מועדים מקשישים בני 80 ומעלה.

אמר, נעצרה שלשום בחשד לביצוע עבירות של גניבה. מדובר היה בשישה מקרים כשהחוט המקשר בין המקרים הינו זהות הקורבן, שעל פי החשד המשיבה ידעה את כלל מקרי הגניבה לאוכלוסיית קשישים אשר גילם מעל גיל 80. אמר שעל פי החשד עקבה אחר אותם הקשישים לאחר שמשכו כסף ולאחר מעקב ביצעה את הגניבה של אותם כספים של הקשישים ושלשה את הכספים לידיה.

באחד הסרטונים בו נצפתה אמר כשהיא מבצעת את אחד ארועי הגניבה, כך על פי החשד. הסרטון מתלונת אותו קשיש שנצפה בסרטון הראשון עולה כי זמן קצר קודם לכן הוא משך מהבנק סכום של 10 אלף שקלים, מיד לאחר משיכת הכסף הקורבן הלך לאוטובוס כשבסרטון רואים את אמר כשהיא הולכת אחריו, נצמדת אליו והקשיש עולה לאוטובוס אך אמר נותרת מחוץ לאוטובוס.

מיד לאחר עליית הקשיש לאוטובוס, כך לפי עדותו, הוא הבחין כי אותם 10 אלף שקלים אותם משך דקות ספורות קודם לכן נעלמו מכיסו. כמו כן המשטרה הציגה בפני השופטת תיקים נוספים שכאמור יש חוט מקשר ודפוס פעולה דומה בו על פי החשד נקטה אמר.

השופטת: "חשד סביר ועבר פלילי"

הסנגור טען מנגד, כי ניתן לאיין את המסוכנות של אמר בדרך חלופית בתל-אביב על ידי אדם שיישאר לידה במשך 24 שעות. בסיכומו של דבר, השופטת בונדה, קבעה כי קיים חשד סביר המצדיק את השארתה של החשודה במעצר וציינה גם את עברה של אמר הכולל מספר עבירות בהרשעות דומות.

"החשדות נגדה בעיני חמורים והמסוכנות לרכוש הציבור וכן לאותה אוכלוסייה ספציפית הינה ברף גבוה מה רף שעברה של המשיבה מעצים את מסוכנותה. בנסיבות אלו מצאתי להורות על המשך החקירה כשהמשיבה עצורה. לאור ריבוי המקרים בו היתה מעורבת המשיבה, בעבירות זהות, ולאור ריבוי פעולות החקירה הנדרשות כעת, אני מוצאת להאריך את מעצרה", כתבה השופטת בונדה בהחלטתה.

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דורית בונדה

____________________________________________________________

עו”ד פלילי ניר אלטמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות