צפו בתיעוד: פשיטה על אתר פסולת פיראטי

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה מגבירה אכיפה כנגד תחנות לא חוקיות להשלכת פסולת" בפעילות באשקלון עוכבו לחקירה 3 חשודים
דניאל בן חמו |
תחנת פסולת פיראטית שנתפסה בעבר באשקלון. צילום: המשרד להגנת הסביבה

לאחר שבועות של פעילות סמויה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ביצעה פעילות אכיפה מול תחנת מעבר פיראטית לפסולת בניין באשקלון. בפעילות נתפסו כלים איתם בוצעו העבירות, וכן עוכבו ונחקרו שלושה חשודים.

זבל מי שמלכלך

השלכות פסולת לא חוקיות, מזהמות את הסביבה ומסכנות את הציבור ויוצרות מפגע סביבתי חמור. במשך השבועות האחרונים, המשטרה הירוקה הצליחה לאסוף ראיות באופן סמוי על חשוד בעל עבר סביבתי באשקלון, בוצעה פעילות אכיפה של המשטרה הירוקה בהשתתפות שוטרי מדור הגנת הסביבה במשטרת ישראל.

תחנת הפסולת הפיראטית באשקלון. צילום: המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה

במסגרת הפעילות, נתפסו שתי משאיות ושופל ששימשו לביצוע העבירות. הכלים הועברו לחניון מטעם המשטרה הירוקה. בנוסף, עוכבו ונחקרו באזהרה שלושה חשודים, ונפתח תיק חקירה.

על-פי החשד, האתר שימש כתחנה פיראטית לפסולת בניין שפעלה מספר חודשים. בעקבות השלכת הפסולת, חלק מפסולת הבניין יצאה לרשות הרבים בשטח פתוח. לאור פעילות המשטרה הירוקה, השלכת פסולת הבניין הלא חוקית באתר הופסקה.

המשרד להגנת הסביבה ידרוש במסגרת ההליך המשפטי את החזרת המצב בשטח לקדמותו.

מגבירים אכיפה גם בחופים

אתמול (יום ג') דווח כי המשרד להגנת הסביבה מגביר את האכיפה נגד משליכי פסולת בחופים והקצה מיליון שקל לשעות אכיפה של שוטרי משטרת ישראל לצד פקחי הרשויות החופיות. בשל כך, 18 רשויות בישראל יזכו בעונת הרחצה 2021 לתגבור של יותר מ-7,000 שעות שיטור במטרה להרתיע מול עברייני פסולת בחופים ולצמצם נזק לסביבה החופית והימית. על הפרק: קנסות במאות שקלים למשליכי פסולת.

החופש הגדול נפתח בירידה בניקיון החופים הפתוחים (הבלתי מוכרזים) בישראל: לפי נתוני מדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה למחצית השנייה של החודש (עד 30 ביוני), 69.23% מהחופים שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד", לעומת 77% במדד הקודם וכן בתקופה המקבילה בשנה שעברה. אחוז החופים הנקיים 70% מתחילת שנת 2021 עומד על 71.21%.

במסגרת תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה, היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית יוזמת סיוע לרשויות החופיות בביצוע פעולות אכיפה בחופי הים בחודשי הקיץ. השנה המשרד מקצה מיליון שקל, פי שניים מהסכום שהוקצה בשנה שעברה, לצורך תגבור כוח הפיקוח של הרשויות החופיות על-ידי שוטרי משטרת ישראל, אשר ילוו את הפקחים בפעולות פיקוח ואכיפה, במטרה ליצור הרתעה מול עברייני פסולת בחופי הים, ולצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית.

במסגרת פעילות האכיפה, הנופשים המלכלכים בחוף עלולים להיקנס בסכום של עד 750 שקל על השלכת פסולת, וזאת בשל הרגישות הגבוהה של החופים. בשנת 2020 בוצעו במסגרת תמיכה דומה בתחומן של 13 רשויות חופיות, בסיוע של 398 שוטרים וחולקו 1,012 קנסות על עבירות ניקיון.

____________________________________________________________________________________

עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות