המהדורה היומית של אוביטר ל-6 ביולי 2021

האם ביהמ"ש אישר לאחים בני 15 להתחסן למרות שאביהם סירב? מה מתכנן המשרד להגנת הסביבה למתרחצים בים ומדוע בוטלה הרשעתו של נאשם בעבירות מס?
מערכת אוביטר |
קורונה קשישים חיסון אחות
חיסונים לקורונה בבתי אבות (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

והיום במהדורת חדשות אוביטר: האחים בני ה-15 ביקשו להתחסן – אך אביהם סירב, מה הכריע ביהמ"ש? אם תפצה את בתה במיליוני שקלים בגין שנים של אונס; המשרד להגנת הסביבה מגביר את האכיפה נגד משליכי פסולת בחוף; ביהמ"ש ביטל הרשעה כי רשות המסים לא ערכה שימוע; עונש קל לדורש של תמר לנגר.

על נעורים וחיסונים

בית המשפט לענייני משפחה בחיפה, נעתר לבקשת שני אחים בני 15, ואימם, שביקשו להתחסן נגד נגיף קורונה, וזאת על אף שאביהם של הנערים התנגד לכך. בהחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר, קבע בית המשפט כי בנסיבות העניין, טובת הקטינים, שמירה על בריאותם וְכִיבּוּד רצונם החד משמעי, מחייבים את מתן החיסון. בהחלטת בית המשפט נכתב כי
"נדמה שהשבועיים האחרונים מהווים תזכורת מהדהדת, לַמציאות השברירית והמתעתעת, בה אנו חיים".

אמא מתעללת

עוד מבית המשפט לענייני משפחה בחיפה, שהורה לאישה, לפצות בסכום של כשני מיליון שקלים וחצי, את בתה, שנאנסה במשך שנים ארוכות, מאז שהייתה בת עשר, על ידי גבר שהיה קרוב משפחתה של הילדה, ובסיועה של האם. בהחלטתה ציינה השופטת כי "עדותה של התובעת, מתגבשת לכדי מסכת שיטתית, עִקבית ומהימנה של עדויות, המציירות תמונה קשה של פגיעות מיניות ומעשי אינוס שנהג בה".

זבל מי שמלכלך

עוד בכותרת היום: הקיץ יהיה ככל הנראה חם כתמיד, אבל יתכן שהרבה יותר נקי. המשרד להגנת הסביבה, בראשותה של השרה תמר זנדברג, הודיע על הגברת האכיפה בְּחוֹפֵי הַיָּם. שמונֵה-עשרה רשויות בישראל, יזְכּו בעונת הרחצה לְתגבור, של יותר משִבעת-אלפים שעות שיטור, במטרה להרתיע עברייני פסולת, ולצמצם נזק לַסביבה הימית. קנסות במאות שקלים יוטלו על המלכלכים.

אין שימוע? אין הרשעה

מכאן לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, שביטל את הרשעתו של שרון כהן, בביצוע עבירה בניגוד לְחוק מס ערך מוסף, במסגרת פרשת הברחת טלפונים סלולריים מאילת. השופטת הותירה את הקביעה, כי כהן ביצע את העבירה שבה הודה, ונפסק כי הוא יחתום על התחייבות כספית, שלא יבצע בעתיד עבירה דומה. בהחלטתה, ציינה השופטת, כי לו הייתה רשות המיסים עורכת לַנאשם שימוע כנדרש, היא לא הייתה מַגישה את כתב האישום כלל, ומאפשרת את סיום הֶהליך בדרך של כופר.

עונש קל לדורס

בית המשפט המחוזי בתל אביב, גזר שלוש וחצי שנות מאסר, על ד"ר אביגדור רימר, לאחר שהורשע בגרימת מוות ברשלנות והפקרתה של תמר לנגר, שנהרגה בתאונת דרכים. על פי כתב האישום, לפני כשנה וחצי, פגע הנאשם עם מכוניתו ברכבּה של לנגר, בעת שעמדה לצידו. המכונית פגעה בה והיא נפלה ארצה ונחבטה בראשה. ד"ר רימר הפקיר את הפצועה בשטח, נמלט מן המקום ותיקן את רכבו כדי שלא יאותר.

ועד כאן מאוביטר להיום.

לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות