תאונה במקום ציבורי

במידה ונפגעתם בעקבות תאונה במקום ציבורי, האם יש למי לפנות וממי לדרוש פיצויים? עו"ד ג'ני זיו עושה סדר בדברים ומסבירה לכם שאתם לא לבד
עו"ד ג'ני זיו |
תאונה במרחב הציבורי - לאן לפנות?
אילוסטרציה

במידה ונפגעתם במקום ציבורי, האם יש למי לפנות וממי לדרוש פיצויים? עו"ד ג'ני זיו עושה סדר בדברים ומסבירה לכם שאתם לא לבד וכיצד עליכם לפעול.

מהי תאונה?

תאונה מוגדרת כתקרית שגמרה לפציעה או לנזק בגוף או בנפש. סוגי התאונות שאנחנו מכירים ושומעים עליהם בדרך כלל הן תאונות דרכים ותאונות עבודה.

אולי יעניין אותך גם:

מי יהיה אחראי לפצות כשתאונה מתחרשת במקום ציבורי?

הרי בשונה מתאונות עבודה, בהן ניתן לתבוע את המעסיק, או בתאונות דרכים, בהן ניתן לתבוע את חברת הביטוח, כאשר הפגיעה מתרחשת במקום ציבורי המצב הוא שונה. אז את מי ניתן לתבוע?

ישנם שני אירועים שונים היכולים להיחשב כתאונה במקום ציבורי: למשל, אם נפלתם לבור פתוח ברחוב, או מעדתם בגלל מדרכה סדוקה, אתם יכולים לתבוע את העירייה או את המועצה המקומית.

עו"ד ג'ני זיו
עורכת דין ג'ני זיו

אם החלקתם במסעדה כתוצאה מרצפה רטובה או כל רשלנות אחרת שקרתה במקום, ניתן לתבוע את המסעדה עצמה. כל עוד נפגעתם במקום שמוגדר כנותן שירות לציבור הרחב בגלל רשלנות במקום, ניתן ואף רצוי לתבוע פיצוי כספי בגין פגיעתכם.

כלומר, הנחת העובדה הבסיסית היא שהמחזיק בנכס הוא האחראי לנזקים שנגרמים למבקרים בו, והוא אחראי לשלמות גופם ונפשם בזמן שהותם בנכסו.

איך עובדת התביעה?

במידה ותרצו לתבוע תביעת נזיקין, יהיה עליכם להוכיח שני דברים: הראשון – שאכן נגרם לכם נזק. השני – שהנזק נגרם כתוצאה מרשלנות של בעל הנכס.

בניגוד לתאונות דרכים, בהן אנחנו יודעים שהנפגע יכול לקבל פיצויים גם אם הוא אשם, בתאונה המתרחשת במרחב הקהילתי יש להוכיח באופן חד משמעי כי התנהגתם "כראוי". כלומר, אם בית המשפט יימצא כי התרשלתם באחריותכם או בשיקול הדעת שלכם, החלק שלכם באשמה יקוזז מסך הפיצויים הכללי בתביעה. מה שנקרא בשפת המשפטים "אשם תורם".

חשוב לדעת

במקרה של תאונה, לרוב חברות ביטוח ירצו לסיים את העניין כמה שיותר מהר, ויציעו לכם סכום פיצוי נמוך. חברת הביטוח תרצה לשלם כמה שפחות, ולרוב, ההצעה הראשונית שלהם לא תהיה ההצעה הטובה ביותר עבורכם.

ברוב המקרים חברות הביטוח מנצלות את חוסר הידע של "האזרח הסביר" כדי לפתות אותו בסכומים שאולי נראים גדולים, אבל הם בעיקרם בבחינת "שוחד" לנפגע, וכל זאת כדי למנוע מהנפגע לפנות לעורך דין שיכול להשיג לו סכום פיצוי גדול יותר.
לכן, ברגע שנפגעתם מתאונה במרחב, מומלץ ואף רצוי שתפנו לעורך דין שינהל עבורכם את כל התהליך בכדי שתוכלו למקסם את גובה הפיצוי שמגיע לכם.

זכרו: גם אם נראה לכם שלא מגיע לכם פיצוי, בפגישה אחת עם עו"ד מיומן ומקצועי, אולי תגלו אחרת.

לאתר ג'ני זיו – משרד עורכי דין לחצו כאן.

___________________________________________________________________________________________

עו”ד ג’ני זיו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות