כותרות היום של אוביטר ל-30 ביוני 2021

המדינה תפצה אדם על מעצר שווא, הותר לפרסום שמו של ד"ר שליט אוריל הנאשם במעשה מגונה במטופלת ו-9.5 שנות מאסר ליונתן פדידה שדרס למוות רוכבי אופניים
מערכת אוביטר |
איור: אוראל לוי

הערב במהדורת חדשות אוביטר – המדינה תפצה אדם שנעצר באופן לא חוקי, בעל עסק לשירותי קבורה גבה כסף בתמורה לקבורה לא חוקית, תושב השתולל במשרדי מחלקת הגביה אך זוכה מחמת הספק, הותר לפרסום שמו של ד"ר שליט אוריל אשר נאשם במעשה מגונה במטופלת ו-9.5 שנות מאסר ליונתן פדידה שדרס למוות רוכבי אופניים.

מעצר שווא

פותחים עם פלילים. בית המשפט השלום בתל אביב, פסק פיצוי של ארבעת-אלפים שקלים, לאדם שהיה עצור במשך יותר מעשרים-וארבע שעות, באופן לא חוקי. המשטרה עצרה את הֶחשוד, לפי צו הבאה למעצר, שכבר נעשה בו שימוש קודם לכן. בהחלטתה כתבה השופטת כי "לאור תּוֹצְאָתוֹ הקשה והפוגענית של הליך המעצר, ראוי לפצות אדם אשר נעצר מעצר שווא, בגין ההשפלה, הפגיעה בַּחירות והפגיעה בַּכבוד".

הונאת משפחות הנפטרים

בית-משפט השלום בחיפה, גזר תשעה חודשי עבודות שירות, ועשרים-אלף שקלים קנס, על בעל עסק לשירותי קבורה, שהורשע בעבירות של מרמה ותחבולה, שימוש במסמך מזויף ועוד. הקברן מכר באופן לא חוקי, חלקות קבר פרטיות, בְּבית העלמין בְּנהריה, תוך זיוף של רישיונות קבורה, לאזרחים שאינם תושַבי העיר. בתמורה גבה משלושים-וארבעה אנשים שפנו אליו, סכום כולל של שש-מאות עשרים-ושבעה אלף שקלים.

ביקורת לפרקליטות

בית המשפט השלום בנתניה, זיכה גבר, תושב השרון, שהואשם בעבירות של איומים והתנהגות פסולה במקום ציבורי. האיש הגיע למשרדי מחלקת הגבייה בַּמועצה האזורית לב השרון, ביקש לבדוק את מצב חובותיו, ומשזה הובהר לו, החל לצעוק על העובדים במקום, לקלל אותם ואף לאיים כי "ישרוף את המקום". בהחלטתו כתב השופט כי "לא כל מקרה, בו מקבל שירות מרים את קולו על נותן שירות, מצדיק העמדתו לדין בעבירה פלילית".

הותר לפרסום

עוד בכותרות היום, בית המשפט העליון, התיר את פרסום שמו של דוקטור אוּריל שליט, רופא משפחה בקופת חולים לאומית בעיר אשקלון, שנאשם בביצוע מעשה מגונה במטופלת. בכך ביטל העליון את צו איסור הפרסום, שניתן על ידי בית משפט השלום. בהחלטת העליון נכתב כי אין די בהוכחת 'פגיעה רגילה' בפרטיותו של הנאשם, על מנת לשקול איסור פרסום, אלא יש צורך בהוכחת "פגיעה חמורה".

מאסר לדורס

נסיים עם דורס רוכבי האופניים בשרון, שהיום נגזר דינו. בית המשפט המחוזי שבלוד, גזר תשע וחצי שנות מאסר על יונתן פדידה, שהורשע בהמתה בקלות דעת, של יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, בשנת אלפיים-ותשע-עשרה, בעת שהיה תחת השפעת אלכוהול וסמים. במסגרת הסדר טיעון, הורשע פדידה בעבירות נוספות של נהיגה בְּשִׁכְרוּת, שיבוש מהלכי משפט, נהיגה בקלות ראש וּבמהירות שיש בה סכנה לציבור, וכן בעבירה של החזקת סם מסוכן. בנוסף נגזרו עליו שמונה-עשר חודשי מאסר על תנאי, פסילת רישיון ופיצויים בסך מאה-אלף שקלים לכל אחת ממשפחות ההרוגים.

 

עד כאן מאוביטר להיום. לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות